אם מפלורידה תבעה אתמול (ג') את מחלקת המשטרה בעיר קי ווסט בטענה לשימוש בכוח מופרז נגד בנה הקטן, שנעצר לפני שנתיים בגיל 8 כיוון שתקף לכאורה את המורה שלו. האם, ביאנקה דיג'נרו, תבעה גם את הרשויות האזרחיות במחוז שבו ממוקם בית הספר, בטענה שלא ניסו להתערב ולמנוע את המעצר.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

2 צפייה בגלריה
שוטרים מנסים לאזוק בן 8 שהרביץ למורה
שוטרים מנסים לאזוק בן 8 שהרביץ למורה
השוטר פנה לילד: "אתה יודע לאן אתה הולך? לכלא"
(צילום: Ben Crump)
עורך דינה של האם הוא בן קראמפ, שמייצג גם את משפחתו של העצור השחור ג'ורג' פלויד שהרצח שלו על-ידי שוטר לבן שחנק אותו במשך דקות ארוכות בסוף חודש מאי עורר מהומות ומחאה ברחבי העולם. קראמפ פרסם ביום שני תיעוד ממצלמות הגוף של השוטרים באירוע מפלורידה, שהתרחש בדצמבר 2018. בסרטון נראים השוטרים עוצרים את הילד בבית הספר היסודי שלו ומנסים לאזוק אותו – אך מגלים כי האזיקים גדולים מדי עבור ידיו הקטנות.
הסרטון שפרסם עורך הדין חלקי ומתחיל בקטע שבו הילד יושב ובוכה במסדרון בבית הספר, לאחר האירוע שבו לכאורה תקף את המורה שלו. אחד השוטרים נראה בסרטון פונה אל הילד ואומר לו: "אתה יודע לאן אתה הולך? אתה הולך לכלא". הוא מבקש ממנו לעמוד ולשים את ידיו מאחורי גבו, אך כשהוא מנסה לאזוק אותו הוא מעיר: "הידיים שלך קטנות מדי".
לאחר מכן השוטרים מבקשים ממנו להחזיק את ידיו מלפנים בשעה שהם מלווים אותו לניידת שלהם. הסרטון נגמר לפני שהם מגיעים לרכב. ברשת CNN ציינו כי המשטרה סירבה לשחרר את הסרטון המלא, כיוון שהוא עוסק במעצר של קטין.
נראה שגם השוטרים עצמם מבינים שמדובר באירוע רגיש ביותר, למרות שאינם נמנעים ממעצר הילד. "אתה מבין שזה רציני מאוד, אוקיי?", אומר לילד אחד השוטרים. "אני שונא שאתה שם אותי בעמדה שאני חייב לעשות את זה. אוקיי? בסדר? עשית טעות, עכשיו זה הזמן ללמוד מזה ולצמוח מזה, בסדר? לא לחזור על אותה טעות, אוקיי?".
2 צפייה בגלריה
שוטרים מנסים לאזוק בן 8 שהרביץ למורה
שוטרים מנסים לאזוק בן 8 שהרביץ למורה
(צילום: Ben Crump)
לפי הדו"ח המשטרתי מהאירוע, הילד הכה את המורה שלו אחרי שזו העירה לו כמה פעמים שהוא לא יושב בצורה ראויה על הספסל בחדר האוכל. לאחר כמה פעמים שבהן סירב לבקשתה לשבת כפי שחפצה, היא ביקשה ממנו לשבת לידה, אך הוא סירב והיא ניגשה אליו. לפי הדו"ח הילד אמר לה "אל תשימי את הידיים שלך עליי", קילל אותה ואיים ש"אמא שלי תבוא ותכסח לך את הצורה". כשזו התקרבה אליו בכל זאת, הוא הכה אותו עם אגרופו בחזה. לפי הדו"ח, המורה לא נפצעה.
במסיבת עיתונאים מקוונת אתמול אמרה אמו של הילד שבנה נלקח לתא מעצר ושהשוטרים לקחו ממנו טביעות אצבע, דגימות DNA ואף עשו לו צילומי פנים כמו לכל חשוד אחר. לפי עורך הדין קראמפ, הילד הואשם על-ידי הרשויות בתקיפה. רק לאחר תשעה חודשים התובע הסכים לבטל את האישום נגד הילד.
דיג'נרו ציינה כי לבנה יש צרכים מיוחדים, וכי הוא מאובחן עם ADHD, הפרעת התנגדות, דיכאון וחרדה, וציינה שהוא נוטל תרופות בשל כך. לדבריה, בתקרית שבגינה נעצר הוא לקה באחד מההתקפים שמהם הוא סובל, ובמהלכם הוא נהיה רגיש מאוד למגע. "לבי נשבר ממה שקרה לבן שלי", אמרה. "אני מסרבת לתת להם להפוך אותו לפושע מורשע בגיל 8". קראמפ אמר כי למורה בתקרית לא הייתה כל מודעות או רגישות למצב של הילד, וכי בהתנהגותה היא הסלימה את המצב.
מפקד המשטרה בקי ווסט, שון ברנדנבורג, אמר לעיתון "מיאמי הראלד" כי השוטרים פעלו באירוע על פי הכללים. עורך דין אחר של המשפחה, דבון ג'ייקוב, אמר ל-CNN שזו בדיוק הבעיה שאותה הם מבקשים לפתור בתביעה שהגישו. "זוהי הסיבה שהגשנו אותה. עם התביעה הזו נשים לזה סוף".
עורך הדין קראמפ הוסיף: "זוהי דוגמה שוברת לב לאופן שבו מערכות החינוך והשיטור שלנו מאמנות ילדים להיות פושעים – בכך שהן מתייחסות אליהם כאל פושעים. אם הוא היה מורשע, הילד במקרה הזה היה עבריין מורשע בגיל 8. כל מי שלקח חלק בתקרית הזאת כשל ביחס לילד הקטן הזה".