כמדי שנה, גם הערב (שבת) במוצאי פסח "שדרת השווארמות" ברחוב יפו בחיפה הייתה עמוסה בישראלים רעבים שבאו "לשבור את צום המצות" באחת המאפיות. אל היהודים שנהרו למקום הצטרפו גם התושבים בני העדה הנוצרית, החוגגים את ערב הפסחא.
בסניף החיפאי של מאפיית אבולעפיה ישבו בני משפחת ויינבך מירושלים - האב אלירן והילדים הלל ולביא, שהגיעו לאכול פיצה. "הילדים משתגעים על זה", סיפר אלירן, "הקטנה מאוד נהנית וכמובן שזה אבולעפיה - איך אפשר לשבור צום בלעדיהם?". האב סיפר: "הפיצות בעיקר חסרו לילדים, עם השאר אפשר להסתדר כי היום יש תחליפים".
3 צפייה בגלריה
אבולעפיה בחיפה בצאת פסח
אבולעפיה בחיפה בצאת פסח
"באנו לשבור את צום המצות". חיפה
(צילום: אביהו שפירא)
3 צפייה בגלריה
תורים באבולעפיה במוצאי חג הפסח
תורים באבולעפיה במוצאי חג הפסח
הנהירה לחמץ בצאת החג
(צילום: מוטי קמחי)
ליד הקופה ב"שווארמה האחים" ברחוב השתרך תור ארוך. בין הממתינים היו אבי אדרי ובת זוגו סיון, שבילו את החג בצימר ביישוב ירכא והיו בדרך לביתם שבראשון לציון. "הילד שלי ביקש שווארמה, לא ניתן לו?", אמר אבי בחיוך, והצביע על בטנה ההריונית של סיון. "היות שאני חובב פיתות, זה מה שבעיקר היה חסר לי השבוע. הלחם לא ממש חסר, אבל התגעגעתי לפיתה עם הבשר בפנים, עם ה'על האש', ככה לנגב את החומוס. באנו לפה לשבור את הצום של המצות". על החג סיפר אדרי כי "הכול היה פיקס, היה כיף עם המשפחה. סוף סוף אחרי כל כך הרבה זמן - התאחדנו".
רדואן דראושה, מבעלי השווארמה, היה מאושר. שני הסיחים הגדולים של הבשר הסתובבו בלי הרף ושני סכינים חשמליים "גילחו" מהם את חתיכות הבשר הצלויות. "נראה שכולם באים ונהנים עכשיו, אחרי התקופה הקשה. בשנה שעברה זה לא היה ככה", הוא הזכיר.
יש לציין כי לצד ההתנפלות על החמץ במאפיות שנפתחו עם סיום החג, מקומות אחרים - שלא שרדו את תקופת הקורונה - נשארו מיותמים גם עתה.

3 צפייה בגלריה
תורים באבולעפיה במוצאי חג הפסח
תורים באבולעפיה במוצאי חג הפסח
"להיות כאן ביום הזה - קסם". אבולעפיה, תל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
בתל אביב למשל, ברחבי המאפיות שבשנים קודמות היו עמוסות בלקוחות, נרשמה תנועה דלילה יחסית. טרום עידן הקורונה, מאות בני אדם התגודדו בצאת החג במאפיית אבולעפיה ביפו - אולם השנה הגיעו לשם עשרות בודדות.
"אני די מופתע", אמר עידן שהגיע לקנות פיתות בצאת החג, "אנחנו שומרים על חמץ בפסח אבל חברים ומכרים רבים כבר לא עושים זאת. אני חושב שזאת הסיבה שכבר אין ממש לחץ לקנות חמץ בצאת החג, כי באופן רגיל במשך השבוע אפשר להזמין חמץ במסעדות ובבתי הקפה. אני חושב שכל אחד צריך לעשות את הבחירות שלו ולחנך את הילדים שלו כפי שהוא מאמין".
אביבה, שהגיעה למקום מרמת גן עם בעלה ושני ילדיהם, סיפרה כי ההגעה למאפייה מדי שנה הפכה למסורת עבורה. "בשנה שעברה לא הגענו בגלל הסגר, אבל השנה חזרנו כי יש קסם להיות כאן כשפסח נגמר. המאפייה הזאת סגורה בימי החג כמחווה ליהודים על אף שהבעלים אינם יהודים, כך שיש כאן גם הכרת תודה על המסורת הנפלאה שלהם". אביבה ציינה כי "היה עצוב להגיע השנה בלי לפגוש את חמיס שנפטר מקורונה"
וליד אבולעפיה מהמאפייה אמר ל-ynet כי ייתכן שהמקום לא עמוס כפי שהיה בעבר בשל החשש של אנשים מפני הנגיף, וכן משום שכמעט ואין תיירים בארץ. "לקוחות מגיעים אלינו אחרי חודשים לא פשוטים שבהם הכול היה סגור, אני מאחל לכולם רק בריאות וימים טובים יותר", הוא מסר.