שוב תיעוד של עימות אלים בין חיילים לפלסטינים בגדה: ברשתות החברתיות הפלסטיניות פורסם היום (ג') סרטון שבו נראה קצין גבעתי עוצר בכוח ואוזק מפגין מבוגר במהלך הפרת סדר ליד טול כרם. הסרטון הפך ויראלי ברשת, בדומה לתיעוד מחברון בסוף השבוע שבו נראה נער פלסטיני משליך מטווח קרוב אבן על לוחם, שנפצע קל בפניו.
תיעוד מהתקרית ליד טול כרם:
צה"ל טוען שהרקע הוא הפרת סדר שנמשכת כמה ימים, והגבר שנאזק מוכר כפרובוקטור שמתגרה בחיילי צה"ל. לאחר שתקף והתגרה כמה פעמים במפקד הכוח הוחלט לעצור אותו. חלק זה, על פי צה"ל, לא כלול בסרטון שפורסם. עוד נטען כי החיילים העניקו לפלסטיני העצור סיוע רפואי מיד לאחר שנאזק.
חרף הטענה שלפיה מדובר בהפרת סדר מתמשכת, הכוח במקום לא התקין על קסדות הלוחמים מצלמות גו-פרו ולא הציב מתעד מבצעי כדי לקעקע את הגרסה הפלסטינית.
דובר צה"ל מסר שבהפרת הסדר השתתפו כ-200 איש והיא כללה זריקות אבנים ותקיפת חיילי צה"ל: "כוח צה"ל השתמש באמצעים לפיזור הפגנות. מפקד הכוח גילה איפוק, אך לאחר כמה תקיפות כלפיו, נאלץ הכוח לעצור את החשוד. הוא התנגד למעצרו ועל כן הכוח נאלץ לאזוק אותו. הסרטון שמופיע ברשתות החברתיות הוא חלקי בלבד, מגמתי, ואינו משקף את הפרת הסדר והאלימות כלפי הכוח הצבאי שקדמה למעצר. האירוע ימשיך להיבדק על ידי המפקדים בימים הקרובים".
השתתפו בהכנת הכתבה: ליד אוסמו ואלישע בן קימון