האלימות במגזר הערבי: צוות של איחוד הצלה מבאקה אל גרבייה יצא הלילה (בין שישי לשבת) למשימה באזור הכפר ג'ת שבמשולש - ונתקל בירי שבמזל הסתיים ללא נפגעים. המקרה אירע בשעה 00:00, אז אלמונים שפתחו באש במקום פגעו, אולי בטעות, גם באמבולנס.
3 צפייה בגלריה
אמבלונס נפגע מירי בכפר ג'ת
אמבלונס נפגע מירי בכפר ג'ת
"לא פעם ראשונה". הקליע שפגע באמבולנס
3 צפייה בגלריה
אמבלונס נפגע מירי בכפר ג'ת
אמבלונס נפגע מירי בכפר ג'ת
"במזל הצוות לא נפגע". הקליע פגע בכיסא האחורי
מנהל סניף איחוד הצלה בבאקה, מוחמד אבו טועמה, אמר כי "האמבולנס חטף קליע שחדר מהחלון האחורי ופגע בכיסא. הצוות לא נפגע במזל. האירוע יכל להסתיים באסון קשה ומזעזע, ויכל גם לגרום לשריפה בגלל חומרי הטיפול שבניידת".
הוא הוסיף: "לצערי, נושא האלימות מחמיר בחברה הערבית. התושבים סובלים תמיד מרציחות ופצועים ללא הפסקה, ועכשיו גם אמבולנס נפגע. אם לא ימגרו את התופעה הזו, אני לא אופתע אם יהיו עוד מקרים מסוכנים כאלה".
3 צפייה בגלריה
אמבלונס נפגע מירי בכפר ג'ת
אמבלונס נפגע מירי בכפר ג'ת
91 מקרי רצח מתחילת השנה, ועוד אלפי אירועי אלימות. צוות האמבולנס שנפגע
עבד גרה, תושב ג'ת, אמר כי "אני מכיר את הצוות, הם תמיד זמינים למתן עזרה לתושבי האזור. חבל מאוד שהפושעים פוגעים בצוותים רפואיים. זה לא פעם ראשונה, ראיתי פעמים נוספות שאמבולנסים נפגעו. במקום לעזור, הם מפריעים להם".
לדברי גרה, "על משטרת ישראל להגיע ליורים בכל מקום, אחרת הירי והנשקים יהרגו אותנו. רבים מהפושעים מסתובבים חופשי כאילו לא עשו כלום".
כוחות שוטרים הגיעו לזירה ופתחו בחקירה. טרם דווח על מעצרים. מתחילת שנת 2020 נרצחו 91 בני אדם ביישובים הערביים, ורוב המקרים עדיין לא פוענחו. מלבד רציחות, היו בחברה הערבית אלפי אירועי אלימות של ירי, דקירות והצתות. למרות מאמצי המשטרה והמאבקים של החברה הערבית, התושבים מספרים כי הסבל שלהם נמשך ללא כל תוצאות בשטח.