אחרי שזוגות להט"בים ברמת גן אוימו בחודש שעבר מכיוון שתלו דגלי גאווה על מרפסות בתיהם, תקרית להט"בפובית נוספת התרחשה בעיר ביום שבת: עובר אורח תלש דגל גאווה שהוצב בחצר בית פרטי בשכונת קריניצי. המעשה תועד במצלמת האבטחה של הבית. ראש העיר כרמל שאמה הכהן הורה בתגובה לתלות דגלי גאווה ברחבי השכונה, כפי שעשה בעבר בעקבות פגיעה בלהט"בים בעיר.
"הבחנתי ביום ראשון שהדגל נעלם, אז הסתכלתי במצלמה וראיתי הכל", סיפרה ל-ynet רוית ברנס המגוררת בבית. מתברר שעובר אורח ניסה במשך יותר מעשר דקות להסיר את הדגל, ואחרי שכשל בניסיון הראשון הוא הלך כדי להביא סכין והשתמש בו כדי להשלים את המעשה.
4 צפייה בגלריה
תליית דגלי גאווה שרחבי רמת גן
תליית דגלי גאווה שרחבי רמת גן
מתוך תיעוד התקרית
4 צפייה בגלריה
תליית דגלי גאווה שרחבי רמת גן
תליית דגלי גאווה שרחבי רמת גן
האלמוני משתמש בסכין כדי להסיר את הדגל
ברנס, שמתגוררת בבית עם בעלה וארבעת ילדיהם, סיפרה כי החליטה לתלות את הדגל כמעשה חינוכי עבור ילדיה. כעת היא זועמת על הפגיעה בו: "אסור לעשות את זה, אף אחד לא יתערב במה שאני רוצה לעשות ויערער על הזכות שלי לגדל את הילדים באמונה שלי שמקבלים כל אדם באשר הוא אדם, בלי שום תווית".
"אחרי שתליתי את הדגל קיבלתי רק תגובות טובות, ועכשיו התחושה מאוד לא נעימה. לאנשים אין גבולות, אם בגלל דגל האיש הקדיש רבע שעה כדי לפגוע באנשים אחרים. יש אנשים חשוכים", אמרה ברנס.
4 צפייה בגלריה
תליית דגלי גאווה שרחבי רמת גן
תליית דגלי גאווה שרחבי רמת גן
דגלי הגאווה שנתלו בשכונה בתגובה על המעשה
ראש העיר שאמה הכהן אמר: "החלטתי שוב לענות בעוד אור כנגד החושך הזה ולדגלל בהרבה דגלי גאווה את כל השכונה למשך חודש. גם למי שמאמין באופן עיוור בצדקת האיסור במשכב זכר שבתורה, עליו לזכור שאלוהים לא מינה אותו לשפוט את האחר במקומו".
הוא הוסיף: "פתיחת העיר לכל אדם באשר הוא אדם, ובטח לקהילה הלהט"בית, היא דגל שהנהלת העיר הניפה. לנסות לשנות את זה בביריונות זה ממש לא ילך - רק בקלפיות באוקטובר 2023, אם יהיה לכך רוב. עד אז רמת גן תהיה פתוחה, סובלנית וחופשית. לכל מי שמעוניין בהיפך מכך יש מספיק זמן לשכנע באופן דמוקרטי, חוקי ומכובד שנכון לכבות את האור חזור לאחור. אך לא באלימות, לא בהדרה ולא באפליה".
4 צפייה בגלריה
כרמל שאמה הכהן בעד הגאווה ברמת גן
כרמל שאמה הכהן בעד הגאווה ברמת גן
"לפתוח את העיר לכל אדם". כרמל שאמה הכהן
(צילום: עיריית רמת גן)
למרות המעשה, חבר מועצת העיר ישראל זרי המחזיק בתיק הקהילה הגאה נותר אופטימי: "אנחנו מצליחים להגיב לאירועים האלה במהירות וביעילות. יש עוד תהליכים ארוכים ברמת גן שנצטרך לעשות כדוגמת תוכנית הסברה עירונית בנושא שהתחלנו לבנות כתגובה לאירועים האחרונים. האירועים הלהט"בפובים נובעים אך ורק מבורות, ואחרי תהליך הסברה נכון אני סבור ובטוח שנראה ירידה באירועים".