"עושים ניסוי בלוחמים": כ-150 לוחמי חטיבת גבעתי היו אמורים אמש (יום ראשון) לצאת לבידוד מסודר בעקבות חשיפתם לחולי קורונה, אך ברגע האחרון - לאחר שהחיילים כבר עלו על מדי א' וארגנו את הציוד - החליטו בחיל הרפואה להשאיר אותם בבידוד בבסיס.
הלוחמים, שמוצבים כעת במחנה הר קרן של מתחם החטיבתי קציעות שבדרום, נחשפו לחולי קורונה ביחידתם. הוריהם התלוננו על הצפיפות והתנאים הלקויים בבידוד שסודר להם בבסיס, ולכן הוחלט שיועברו ממנו. עם זאת, בזמן שהחיילים המתינו לאוטובוסים, נודע להם כי ההחלטה בוטלה והם יושארו בבסיס.
1 צפייה בגלריה
החיילים שבבידוד
החיילים שבבידוד
החיילים שבבידוד. 826 חולי קורונה אובחנו עד כה בצה"ל
אחת הסיבות להחלטה של חיל הרפואה היא הערכת מצב מחודשת בחיל הרפואה, שהעלתה כי החיילים גם כך צפויים להידבק בקורונה ולכן עדיף שלא ידביקו גם את בני משפחתם אם ייצאו לבידוד ביתי.
במוצאי שבת דווח ב-ynet על ממדי ההתפשטות בבסיס שמכשיר את לוחמי החטיבה הסגולה: לפחות עשרה נדבקו, בהם פראמדיקית ולוחמים, וכ-150 חיילים נדרשים לבידוד. אגב, מספר החולים עלה מאז ל-21. מפקד הבא"ח, סא"ל עברי אלבז, פעל לרווחת החיילים בימים האחרונים והורה להוציאם לבידוד תקין, אך בחיל הרפואה ביטלו את ההחלטה כאמור ברגע האחרון.
"עושים ניסוי בבנים שלנו", טענה אם לחייל בודד שבבידוד, בשיחה מביתה שבחו"ל. "רופא היחידה נתן להם הוראה שהם לא יוצאים מהבסיס בסופו של דבר, וגם מי שפיתח תסמינים נשאר בבסיס. אומרים שדואגים להם לאוכל טוב, אבל בפועל היום הם קיבלו לארוחת צהריים פרוסת לחם עם נקניק קר".
הורה אחר הוסיף כי החיילים לא מקבלים מסכות או אלכוג'ל. "זה עוד דבר שצריך להילחם עליו?", כעס. "הבן שלי מתלונן שהוא הולך לישון רעב כי האוכל בבידוד נוראי. עד שהתקבל פתרון ראוי, הפכו את הקלפים ופעלו מתוך היסטריה, וגם החליטו להוציא אותם למסע כומתה. איך אפשר לשמור במסע על רווחים ולא להתעסק באלונקות? עדיף שיעסקו קודם בקטיעת שרשרת ההדבקה. רק אחרי 48 שעות חיילים מקבלים תשובה אם הם זכאים לבדיקה".
מצה"ל נמסר: "לאחר הערכת מצב נוספת, הוחלט שלא להוציא לבידוד בבתים את חיילי פלוגת ההכשרות בבא"ח גבעתי שבה נמצאו 21 חולי קורונה. הם ישהו בבידוד בבסיסים בתנאים הולמים, זאת על מנת שלא לייצר מעגל הדבקה נוסף בבתיהם".
בתוך כך, מספר הנדבקים בצה"ל המשיך לעלות גם אתמול. עד כה אובחנו 826 חיילים שנושאים את הנגיף, כולם במצב קל. 8,125 חיילים נמצאים בבידוד ביתי.