המשנה למנכ"ל בית החולים שיבא בתל השומר מזהיר מפני היכולת של בתי החולים להתמודד עם התחלואה בקורונה בחורף הקרוב, וקורא לאוצר להעביר להם תקציבים ותקנים נוספים. "הגל השני הזה הוא עדיין כלום לעומת מה שאנחנו הולכים לראות בחורף", אמר הבוקר (ראשון) פרופ' ארנון אפק בריאיון לאולפן ynet.
פרופ' אפק התייחס לשביתת האחיות שאמורה להתחיל מחר, ובמסגרתה הן יעברו לעבוד במתכונת חירום. הוא הביע תמיכה באחיות ואמר כי דרישתן לתוספת תקנים מוצדקת. "האחיות אומרות: אנחנו עכשיו בגל שני, אבל הגל השני הזה, סליחה, אני לא אוהב להפחיד אנשים, אבל הוא עדיין כלום לעומת מה שאנחנו הולכים לראות בחורף. בחורף רגיל המסדרונות מלאים. אי אפשר להבדיל בין שפעת לבין קורונה - זה אותם תסמינים. אז תנו לנו היום את האמצעים ונבנה חומת ברזל שתוכל לאפשר למדינת ישראל לתפקד בחורף".
2 צפייה בגלריה
פרופ' ארנון אפק
פרופ' ארנון אפק
פרופ' ארנון אפק
(צילום: עידו ארז)
2 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בשיבא
מחלקת קורונה בשיבא
מחלקת קורונה בשיבא
(צילום: AFP)
"אני מצפה מפקידי האוצר לתת מענה למערכת הבריאות. בגלל שבחודשים מרץ-אפריל הפסקנו את הפעילות האלקטיבית, בתי החולים בגירעונות אדירים. עד היום הם לא החזירו לנו את הכסף והם מתנים את זה בכל מיני התניות שונות, כאילו עכשיו זה הזמן לעשות את כל הרפורמות שהם רוצים. מה מצפים ממערכת הבריאות? יש לנו מערכת בריאות נפלאה, אנשים מסורים, תנו לנו את האמצעים".
- אתם מוכנים לחורף? "אנחנו כרגע מוכנים על בסיס האמצעים שיש לנו, ואנחנו עושים הכנות ובונים תכניות ונעשה הכי טוב שאנחנו יכולים. אבל כדי להיות מוכנים בצורה אופטימלית צריך עכשיו לתת תקנים - רופאים, אחיות - ליצור עוד מחלקות פנימיות. נכון, הם לא יהיו במאה אחוז מוכנים, אבל אם נתחיל היום את ההכשרה אז הם יהיו כבר הרבה יותר טובים לקראת החורף. זו הבקשה שלנו ממשרד האוצר: תאמינו לנו, יש לנו מערכת בריאות מדהימה, אנחנו מקום שישי בעולם ביעילות במדד בלומברג. למה לא לתת לנו את האמצעים להתגבר על האירוע החריג הזה?".