בתחנת אוטובוס בדרום אנגליה נמצאו מסמכים מסווגים של משרד ההגנה הבריטי. רשת BBC דיווחה שהמסמכים כוללים פרטים על ספינת מלחמה בריטית ששטה בשבוע שעבר בים השחור, מול חופי חצי האי קרים - ועל התגובה האפשרית של רוסיה למעבר הספינה באזור.
3 צפייה בגלריה
ספינה ספינת הקרב דפנדר של בריטניה
ספינה ספינת הקרב דפנדר של בריטניה
ספינת הקרב הבריטית "דפנדר"
(צילום: EPA)
קרוב ל-50 דפים נמצאו בשטח בוצי, מאחורי תחנת אוטובוס בעיר קנט. המסמכים נמצאו בשלישי לפנות בוקר על ידי תושב האזור, שביקש שלא לחשוף את שמו. משרד ההגנה הבריטי מסר שבשבוע שעבר נודע לו על תקרית שבה אדם מן השורה "מצא דפים בעלי רגישות ביטחונית". בהודעת המשרד נמסר שנפתחה חקירה, וכי עובד במשרד דיווח על אובדן המסמכים לפני שהתגלו בקנט.
לפי BBC המסמכים – שכוללים חילופי מיילים ומצגות של "פאוור-פוינט" – עוסקים בספינת המלחמה "דפנדר", ששטה בשבוע שעבר בים השחור, מול חופי קרים. רוסיה סיפחה את חצי האי מאוקראינה בשנת 2014 – ועוררה כעס גדול במערב, שהגיב בסנקציות ולא מכיר בקרים כחלק מרוסיה.
3 צפייה בגלריה
 נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. השגרירה הבריטית זומנה לשיחה
 נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. השגרירה הבריטית זומנה לשיחה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. השגרירה הבריטית זומנה לשיחה
(צילום: AP)
יותר מ-20 כלי טייס רוסיים, ושתי ספינות של משמר החופים הרוסי, לקחו חלק בהרחקת הספינה הבריטית - שהייתה כ-19 ק"מ מחופי קרים. רוסיה הודיעה ברביעי כי היא ביצעה ירי אזהרה לעבר הספינה, ואף ציינה שמטוס הפיל פצצות כדי להרחיק אותה. הקרמלין אמר שמדובר בחדירה למים הטריטוריאליים של רוסיה, והשגרירה הבריטית במוסקבה זומנה לשיחה בעקבות ה"פרובוקציה".
בריטניה דחתה את הגרסה הרוסית. היא אמרה שהיא מאמינה שהירי היה במסגרת תרגיל רוסי שעליו ניתנה הודעה מראש, וכי לא הושלכו פצצות לעבר הספינה. לגרסתה של בריטניה ספינת הקרב הבריטית שטה במים אוקראיניים בהתאם לחוק הבינלאומי. לפי BBC מהמסמכים עלה כי ספינת הקרב שטה בים השחור בהנחה שרוסיה עלולה להגיב בתוקפנות. "מה אנחנו מבינים לגבי 'קבלת פנים' אפשרית?", שאל גורם בצבא הבריטי שצוטט במסמכים המסווגים שנמצאו בתחנת האוטובוס.