בית משפט השלום בראשל"צ האריך היום (ה') בשישה ימים נוספים את מעצרו של בן ה-21 החשוד שרצח ביום שישי שעבר את אמו בביתה ברחובות. צו איסור הפרסום על שמו או כל פרט מזהה אחר של החשוד נותר בעינו. במקביל נודע הבוקר כי אביו של החשוד נחקר באזהרה בחשד לאי מניעת פשע. הוא הכחיש את המיוחס לו ושוחרר. בתום השבעה בשבוע הבא תיגבה עדות גם מאחות החשוד.
בפתיחת הדיון שוחח החשוד בזום עם אביו, שאמר לו: "אנחנו אוהבים אותך". נציג המשטרה ביקש להאריך את המעצר ב-11 יום ואמר: "מאז הארכת המעצר הקודמת נעשו עשרות פעולות חקירה ונותרו יותר מ-30, בהן 15 פעולות חקירה מהותיות".
סנגורו של החשוד, עו״ד בן מעוז, טען מנגד כי "מדובר בחשוד בעל רקע פסיכיאטרי מגיל 12 ולפני חודש קמה אינדיקציה שהוא סובל מאוטיזם. אבקש לצמצם את הימים. מדובר בחשוד שנוטל תרופות נגד דיכאון ורב הנסתר על הגלוי בנוגע למצבו הנפשי בעת האירוע".
לגבי צו איסור הפרסום על שמו הוסיף הסנגור: "אבקש בשלב הזה להשאירו על כנו בגלל הנזק החמור שיכול להיגרם. פרסום שמו ישפיע על כל המשפחה שיושבת שבעה, כולל האחות הקטינה שגם סובלת מבעיה פסיכיאטרית. הנזק הוא לא רק לחשוד עצמו אלא לכל המשפחה".
3 צפייה בגלריה
החשוד ברצח אמו ברחובות
החשוד ברצח אמו ברחובות
החשוד בדיון בהארכת המעצר
(צילום: אבי חי)
האם, בת 51 במותה, אותרה ללא רוח חיים עם פצעי דקירה בביתה ברחוב יצחק בנארי. הדיווח למד"א התקבל בעקבות צעקות שנשמעו מהדירה, וחובשים ופרמדיקים שהוזעקו לזירה נאלצו לקבוע את מותה.
מחקירת המשטרה עלה כי בשעה 21:14 התקבלה הקריאה הראשונה במוקד המשטרתי של תחנת רחובות. ניידת סיור ובה שוטר ושוטרת שהיו כבר לקראת סיום המשמרת יצאה לכיוון הבניין, בעקבות הודעה של שכנה בקומה השמינית שסיפרה על צרחות שהיא שומעת מהקומה השביעית.

בשעה 21:19, בדיוק כשניידת הסיור הגיעה לבניין, התקבלה במוקד שיחה נוספת - הפעם על ידי בעלה של המודיעה, שביקש לבטל את הקריאה למשטרה. מתברר שבדקות אלה ממש יצא החשוד אל השכנה, ואמר לה כי הרעש ששמעה נבע ממעשה קונדס של אחותו שהורידה סרטון מרשת יוטיוב.
אף ששוטרי הסיור שמעו על ביטול הקריאה, הם התעקשו לסרוק את הבניין. הם סיירו בקומה השביעית, וכשעלו קומה אחת למעלה הבחינו בחשוד שעמד ליד דלת הבית ודיבר עם שכנים.
השוטרים שאלו את הנוכחים אם קרה אירוע חריג כלשהו, והחשוד השיב: "לא היה פה כלום, הכול בסדר". עם זאת, חשדם התעורר כשהבחינו בטיפה של דם על בגדיו. הם ביקשו להיכנס לדירה - והוא לא התנגד. שם, בתוך הבית, התגלתה לעיניהם הזוועה.
3 צפייה בגלריה
חשד לאלימות במשפחה ברחובות
חשד לאלימות במשפחה ברחובות
שוטרי הסיור התעקשו לבדוק את הקריאה
3 צפייה בגלריה
עו"ד בן מעוז
עו"ד בן מעוז
הסנגור עו"ד בן מעוז
(שי אוחיון)
לפי החשד, הבן הגיע לדירת האם כשאחותו לא נכחה במקום. בשלב מסוים הוא שלף סכין יפנית וניסה לפגוע באמו. היא ניסתה להימלט, רצה לחדר האמבטיה וניסתה לנעול את הדלת, אבל הוא גבר עליה ושיסף את גרונה.
הבן, שגר בשנים האחרונות עם אביו, טען בחקירתו כי אמו התעללה בו. קרוב משפחה של האב טען מיד לאחר היוודע הרצח כי "תחושת הבטן שלנו היא שאתם בתקשורת הוצאתם את זה מפרופורציה. הילד הוא הקורבן ולא האשם. האמא התעללה בו 20 שנה".