בחודש יוני אמורה מדינת נבאדה להוציא להורג את הרוצח זיין מייקל פלויד. הנידון למוות צפוי להיות הראשון שמוצא להורג בנבאדה ב-15 השנים האחרונות.
הוצאתו להורג של פלויד אמורה להיות באמצעות זריקת רעל, אך עורכי דינו מנהלים מאבק נגד ההליך. הם פנו לבית המשפט הפדרלי בלאס וגאס ואמרו שפלויד מעדיף לסיים את חייו מול כיתת יורים ולא רוצה לקבל את זריקת הרעל. המאבק גרם לבית המשפט בנבאדה לדחות פעמיים הוצאה להורג של אסיר אחר שנידון למוות, ושלבסוף שם קץ לחייו בכלא.
1 צפייה בגלריה
ארה"ב נבאדה זיין מייקל פלויד נידון למוות מבקש הוצאה להורג בפני כיתת יורים
ארה"ב נבאדה זיין מייקל פלויד נידון למוות מבקש הוצאה להורג בפני כיתת יורים
הרוצח שנידון למוות
(צילום: AP)
עורכי דינו של פלויד אמרו שהוא לא רוצה למות, אך טענו שהמאבק המשפטי שלהם לא נועד לדחות את ביצוע עונש המוות. "זו לא 'טקטיקת דחייה'", אמר ברד לבנסון, הסנגור הציבורי שמייצג את פלויד. החוק בנבאדה קובע שעורכי דין של נידון למוות שמתנגדים להליך ההוצאה להורג צריכים להציע פתרון חלופי. לבנסון אמר שבמקרה הזה מוות ביריות הוא "הפתרון ההומני ביותר". בפנייה לבית המשפט אמרו עורכי דינו של פלויד כי "הוצאה להורג על ידי כיתת יורים גורמת למוות מהיר ופחות כואב בהשוואה לזריקת רעל". הם ביקשו להשעות את ביצוע העונש עד שהרשויות יציעו תוכנית חלופית לביצוע עונש המוות.
נבאדה השתמשה בעבר בכיתות יורים בהוצאות להורג, את כעת החוק במדינה דורש מהרשויות להשתמש בזריקות רעל. רק שלוש מדינות בארה"ב – מיסיסיפי, אוקלהומה ויוטה – מתירות היום להשתמש בכיתות יורים בביצוע עונשי מוות. הפעם האחרונה שבה הדבר קרה בארה"ב הייתה ביוטה, בהוצאה להורג בשנת 2010.
פלויד בן ה-45 הורשע בשנת 2000 ברצח של ארבעה בני אדם במרכול בלאס וגאס. הוא ירה בהם למוות בשנת 1999, ופצע באופן קשה אדם נוסף. פלויד הוא אחד מ-72 גברים שנמצאים בבתי הסוהר במדינת נבאדה ונידונו לעונש מוות.