2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה התעללות
אילוסטרציה התעללות
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
המשטרה צפויה להגיש כתבי אישום נגד שלושה תושבי הפזורה הבדואית שנחשדו בהתפרצויות לבתים ועסקים בדרום - ונתפסו רק לאחר שבאחד המקרים אחד הפורצים תקף מינית ילדה בת 10 ביישוב מבודד בדרום. נציג המשטרה הודיע היום (ראשון) לבית המשפט כי החקירה בעניינם צפויה להסתיים בקרוב, ובהתאם להתפתחויות בחקירה יוגש כתב אישום או הצהרת תובע לקראתו.
האירוע שבו הותקפה הילדה התרחש לפני כשבועיים. אבי הילדה התעורר מצעקותיה לאחר שהחשודים, בהם ג'מאל אל טוחי, בן 22 מביר הדאג', ושני נערים בני 17-16, שחררו אותה, והצליח לזהות אותם במנוסתם תוך כדי שמיהר לקחת את נשקו. לפי החשד, מי שתקף את הילדה היה אחד הנערים. השלושה חשודים במעשה סדום, פריצה וקשירת קשר לפשע. המשטרה הקימה צוות חקירה מיוחד רק לאחר התקיפה המינית, וחושדת כי אל טוחי הסיע את הנערים ליישובים מבודדים בדרום, ומחזיר אותם עם השלל לאחר ההתפרצויות.
האב אמר בחדשות רשת כי מדובר ב"חלום הבלהות של כל אדם. שני רעולי פנים, עבריינים מסריחים, עושים מה שעושים לילדה בת 10 ששוכבת בשמלת השבת במיטה שלה, במקום הכי בטוח בעולם. כל בני המשפחה כבר שכבו לישון, ושני רעולי הפנים נכנסו לתוך הבית ישירות לחדר השינה של הילדים, שם ישנה הילדה עם שלושה מאחיה.
"הבן אדם עבר מיטה מיטה, בדק, בחר את מה שהכי מתאים לו. הכל במודעות מוחלטת, יחד עם עוד אדם שאחז בפנס ומאיר לו על הפנים של הילדה", סיפר האב. "לא יכול להיות שנכנסים לבתים של אנשים ואונסים ילדות במיטה שלהן. אם הייתי יורה בו - הייתי עכשיו בכלא. משהו דפוק פה לחלוטין במלחמה נגד הפשיעה. זאת אנרכיה מוחלטת, צריך יד של גרזן, צריך פה יחידות מיוחדות. בית המשפט לא שווה כלום מבחינתי", אמר.
בעקבות האירוע החליטו ביישוב להדק את השמירה על היישוב על בסיס מתנדבים. "אני עם נשק דרוך - במקום הכי פסטורלי בעולם", הוסיף האב. מי חלם שיהיה פה גנב? לא היו לי מנעולים בבית. כולם נרדמו בשלום. מי חלם אי פעם שתהיה פגיעה בילד בתוך המיטה שלו?".
2 צפייה בגלריה
רימון הלם הושלך לעבר ביתו של אלי טביב
רימון הלם הושלך לעבר ביתו של אלי טביב
"עם נשק דרוך - במקום הכי פסטורלי בעולם". אילוסטרציה
(צילום: יאיר שגיא)
שכן של המשפחה אמר ל-ynet כי המשפחה עוברת תקופה קשה מאוד. "אובדן הביטחון העצמי הוא עדות לכך שהטרור מנצח. יחד עם זאת הם נחושים ואנחנו מחזקים אותם. המטרה שלנו היא שאירוע כזה לא יחזור על עצמו", אמר שכן של המשפחה. "מדינת ישראל איבדה את זה, יש לנו קרטל שצומח מתחת לאף. ארגון שהולך להמיט עלינו אסון. הצעירים שעוסקים בפשיעה הפכו למנהיגים של החברה הבדואית, ולמודל לחיקוי", סיפר. "הם מכתיבים את המציאות היומיומית, חבורות אלימות ומצוידות בנשק שעוסקות בגניבות מבסיסים, פריצות לבתים, גניבת רכבים והשתוללות בכביש, גביית פרוטקשן ושליטה פיזית בשטחי האש. הם פולשים אלינו למרחבים וגונבים מכל הבא ליד. זה טרור. המציאות הזאת היא טרור שמטרתו בסופו של דבר היא השתלטות על מרחב המחיה שלנו".
השכן הוסיף כי "אנחנו קוראים לרשויות האכיפה: צבא, משטרה ושב"כ, לאחד כוחות ולפעול בעוצמה ובנחישות. לא נוכל לקבל את המצב כיום". ברקע התחושות הקשות של תושבי הדרום מאז המקרה של אריה שיף בערד, אמר השכן כי "אין לנו עניין שאירועים כאלה יסתיימו בפציעה או מוות, אבל אם חוקי ההגנה העצמית והגישה שהמגן הופך להיות לקורבן של החוק לא ישתנו, הם ימשיכו לשרת את פורעי החוק ולא את שומריה".
עורכת הדין רוני אלוני סדובניק, שמלווה את המשפחה, אמרה בתגובה כי "רמת הנגב נכבשה בידי כנופיות טרור פלילי-לאומני שמטרתן לסלק את המתיישבים היהודים מאדמתם באמצעות שלילת תחושת הביטחון האישי, אם על ידי פריצה למשקים חקלאיים, גניבות, התפרעות עם נשק חם בכבישים, פריצה לבסיסי צבא, הברחות גבול של סמים, נשק, מסתננים ועוד. במצב כאוטי זה היה על הקבינט הביטחוני להכניס את צה"ל לאזור זה מכבר, ולא להסתפק בכוחות משטרה מול צבא השחרור הבדואי".
מנגד, סנגורו של אל טוחי, יוסי לין, אמר כי מרשו כופר בכל החשדות נגדו. "גם לפי גרסת המשטרה אין לו קשר לתקיפה המינית, והוא לא היה בבית כשקרה מה שקרה".