אורסולה פון דר ליין ושרל מישל, מבכירי האיחוד האירופי, הגיעו לאנקרה לפגוש את נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן. סידור הישיבה במעון הנשיא באנקרה הוביל לתקרית דיפלומטית: פון דר ליין, נשיאת הנציבות האירופית, לא הסתירה את כעסה בפתח הפגישה בין השלושה - כשגילתה שלצד הכיסא של ארדואן יש רק עוד כיסא אחד בלבד - וששרל מישל מיהר להתיישב בו. היא נאלצה להתיישב בספה שממול והביעה את מורת רוחה בפני השניים.
"נשיאת הנציבות בפירוש הופתעה", אמר הדובר שלה על הפרשה, שבמהרה קיבלה את הכינוי "ספה-גייט". בנציבות האירופית כעסו על התקרית, והדובר של פון דר ליין התעקש שהיא הייתה צריכה לקבל את אותו היחס שקיבל מישל. "היא חושבת שהנושאים האלה חשובים ושצריך להתייחס אליהם בהתאם, ובפירוש לא כך היה". טורקיה לא הגיבה למקרה.

כשארדואן נפגש בבריסל עם ראשי הנציבות והמועצה האירופית - הבכירים שמייצגים את 27 המדינות החברות בגוש - המתינו בחדר שלושה כיסאות. הפעם, באנקרה, היו שניים: ליד כיסא אחד הופיע דגל טורקיה, וליד הכיסא השני דגל האיחוד האירופי.
הדובר של פון דר ליין אמר שהיא בחרה להתרכז במהות ולא בצורה, ושבשיחה עם ארדואן היא העלתה את זכויות הנשים בטורקיה – ואת החלטת ארדואן לפרוש מאמנת איסטנבול למאבק באלימות נגד נשים. הדובר אמר שהתקרית האחרונה רק חידדה את הנושא. פון דר ליין, לשעבר שרת ההגנה של גרמניה, היא האישה הראשונה שעומדת בראש הנציבות.
"קודם הם פורשים מאמנת איסטנבול ועכשיו הם משאירים את נשיאת הנציבות האירופית בלי כיסא בביקור רשמי. בושה", כתבה אירצ'ה גרסיה פרז, פוליטיקאית ספרדייה וחברת הפרלמנט האירופי. לא כל הביקורת כוונה לצד הטורקי, והיו שתהו נשיא המועצה האירופית מישל שתק והותיר את הקולגה שלו ללא כיסא.
התקרית הדיפלומטית מגיעה בתקופה שבה האיחוד האירופי וטורקיה מנסים לשקם את היחסים ביניהם, שהידרדרו מאז ניסיון ההפיכה בטורקיה ב-2016, שאחריו הוביל משטר ארדואן גל מעצרים של מתנגדי המשטר.