אף שבישראל מזכירים בכל עת את החשש מפני התפרצות של וריאנטים שונים ממדינות העולם, תנחת בישראל מחר (יום א') משלחת של 10 בכירים ברזילאים ובראשה שר החוץ של המדינה הדרום-אמריקנית ארנסטו אראוז'ו וגם אדוארדו בולסונרו, יו"ר ועדת החוץ והביטחון של בית הנבחרים של ברזיל שהוא גם בנו של הנשיא ז'איר בולסונרו.
2 צפייה בגלריה
נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו עם נציגים של משרד הבריאות הברזילאי לפני טיסה לישראל
נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו עם נציגים של משרד הבריאות הברזילאי לפני טיסה לישראל
נשיא ברזיל עם בנו (מימין לו) ועם שר החוץ (מימין)
חברי המשלחת, בהם גם נציגים מטעם משרדי הבריאות והמדע של ברזיל ושני חברי קונגרס נוספים, מגיעים לישראל לביקור מדיני שחלקו יוקדש גם לבחינת טיפול תרופתי חדש לקורונה, שפותח בידי פרופ' נדיר ארבר מבית החולים איכילוב. הטיפול נבחן ב-30 חולי קורונה, והוכיח נתוני הצלחה גבוהים.
לטובת הביקור גיבש משרד הבריאות מתווה שבמסגרתו מתאפשר ביקורה של המשלחת מבלי שתיכנס לבידוד. חברי המשלחת אף יגיעו למשרד ראש הממשלה ולמשרד החוץ, שם ייפגשו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם שר החוץ גבי אשכנזי. את שאר הפגישות שלהם יקיימו במלון. הברזילאים, שרצו לבקר בבית החולים איכילוב, לא יוכלו להגיע אליו וייאלצו להמתין לאנשי בית החולים שייפגשו עמם במלון.
2 צפייה בגלריה
טיפול בחולה קורונה בעיר מנאוס מדינת אמזונס ברזיל
טיפול בחולה קורונה בעיר מנאוס מדינת אמזונס ברזיל
חולה קורונה במנאוס. הקורונה משתוללת בברזיל
(צילום: AFP)
בישראל חוששים בימים אלה משני וריאנטים שמקורם בברזיל. וריאנט אחד אף מעלה חשש מפני פגיעה ביעילות החיסונים שניתנים בישראל. הווריאנט התגלה ביפן בקרב חוזרים מברזיל ונפוץ כעת ב-25 מדינות. המידע לגבי זן זה עדיין מועט, והוא טרם התגלה בארץ. הזן הברזילאי השני גרם להתפרצות נרחבת בעיר מנאוס בצפון ברזיל, לאחר התפרצות גדולה של זן אחר באמצע השנה שעברה. אירוע זה מעלה חשד להדבקה חוזרת נרחבת.
לפני ההמראה של המשלחת נשיא ברזיל בולסונארו נפגש עם חברי המשלחת והתבטא על אותו "ספריי פלא" בישראל שהמשלחת שלו תבחן. הקורונה משתוללת בברזיל בימים אלה. מאז פרוץ המגפה אובחנו במדינה כמעט 11 מיליון חיוביים. 262,940 חולים מתו. ממוצע המתים ביום בברזיל עומד על 1,250 לאורך השבועיים האחרונים. ביממה האחרונה נמצאו שם כ-75 אלף חיוביים לנגיף.
ממשרד החוץ נמסר: "מחר יגיע שר החוץ הברזילאי, ארנסטו אראוז'ו, לביקור מדיני בישראל. במשלחת הרשמית ישתתפו גם שני חברי קונגרס ברזילאים בהם אדוארדו בולסונרו, יו"ר ועדת החוץ של הקונגרס ובנו של נשיא ברזיל. שר החוץ הברזילאי ייפגש מחר עם שר החוץ גבי אשכנזי. שרי החוץ יחתמו על הסכם שותפות ויישאו הצהרות לתקשורת מחר בשעה 15:00. בהמשך הביקור ייפגש שר החוץ הברזילאי עם ראש הממשלה וגורמים ממערכת הבריאות הישראלית במטרה לבחון דרכים לשיתוף פעולה בנושא הקורונה. הביקור כולו מתבצע על פי מגבלות התו הסגול ובהתאם להנחיות משרד הבריאות".