חמישה בני אדם נעצרו היום (ה') בחשד להפרות סדר שהתרחשו הלילה במלונית קורונה הפועלת בבית המלון דן פנורמה בירושלים. כך מסרה המשטרה. בתיעוד שהגיע לידי ynet נראים ישראלים שחזרו לארץ מדובאי מתפרעים במלונית שאליה הם סירבו תחילה להתפנות, כפי שמחייבים הנהלים שנכנסו לתוקף בתחילת השבוע.
"כוחות משטרה הגיעו היום בשנית אל מלונית מבודדי קורונה בירושלים לאחר שהלילה דווח כי כמה מאורחי המקום הפרו את הסדר", נמסר, "הכוחות איתרו את החשודים במעשה, תושבי הצפון בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, והם נעצרו והועברו לחקירה במשטרה".
2 צפייה בגלריה
תיעוד: ישראלים שחזרו מדובאי מתפרעים במלון דן פנורמה בירושלים לאחר שנלקחו לשם לבידוד
תיעוד: ישראלים שחזרו מדובאי מתפרעים במלון דן פנורמה בירושלים לאחר שנלקחו לשם לבידוד
ההתפרעויות במלונית
הישראלים שחזרו לישראל מדובאי בלילה שבין רביעי לחמישי טענו כי בנתב"ג לא נכחו נציגים של משרד הבריאות, שיבחנו את בקשתם להימנע מבידוד במלונית. הם סירבו להתפנות לבידוד במלונית, וכשהגיעו אליה בסופו של דבר - ולא פגשו בנציגים - החלו ההתפרעויות במקום.
גורם בנתב"ג סיפר קודם: "אין בשדה אף נציג ממשרד הבריאות. הבטיחו לכולם שיהיה, המדינה פרסמה שתהיה ועדה של משרד הבריאות בשדה ואין. כולם מתכחשים ומפילים הכול על פיקוד העורף. אנשים לא רצו להתפנות מהשדה אז התחילו לאיים בדו"חות, ראו שזה לא עוזר אז הבטיחו שיהיה נציג במלון שאליו הם יועברו. משזה לא קרה התחילה ההתפרעות. בושה".
ממשרד הבריאות נמסר: "בעקבות בירור אנשי המקצוע במשרד הבריאות, יובהר כי האנשים אינם זכאים לפטור מבידוד משום שלא עומדים בקריטריונים לכך. נציג משרד הבריאות נכח בעמדתו ולא אישר פטור מבידוד במלונית, משום שלא הוצגו אישורים המאפשרים את הזכאות לכך. נבהיר כי הפטור בשדה ניתן רק לבעלי אישורים בנתב"ג שנמסרו לנציגי רשות האוכלוסין בעמדות בנתב"ג. אם אין בידיהם האישורים הנדרשים, נציג רשות האוכלוסין מעביר את הפנייה לנציג משרד הבריאות לבחינה נוספת".
עוד נמסר: "נציגי פיקוד העורף במלוניות אוספים בקשות ומעבירים אותן בכפוף למסמכים רלוונטיים לוועדת חריגים במשרד הבריאות אשר דנה פעמיים ביום בבקשות. נזכיר כי הבידוד במלונית נועד לעצור וריאנטים לנגיף קורונה, הנפוצים בדרום אפריקה ודובאי כדי למנוע סכנה של הפצתם בישראל. מתוך מטרה לשמור על בריאות הציבור".
מדובר צה"ל נמסר: "על פי החלטת הדרג המדיני הוחלט כי כלל השבים מברזיל, איחוד האמירויות ודרום אפריקה יבודדו במלוניות בידוד של פיקוד העורף, כאשר החרגות יאושרו על ידי וועדת חריגים של משרד הבריאות. באירוע הנ"ל נראים השוהים במלונית הבידוד מתנהגים באלימות פיזית ומילולית כלפי צוות פיקוד העורף עקב אי-אישור משרד הבריאות לשחררם מהמלון. צה"ל ופיקוד העורף רואים בחומרה ומגנים כל אלימות הננקטת כלפי משרתיו".

2 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה בנתב"ג
בדיקות קורונה בנתב"ג
בדיקות קורונה בנתב"ג
(צילום: AFP)
לפי החלטת הממשלה מיום ראשון האחרון, כל השבים מאיחוד האמירויות נדרשים להיכנס לבידוד במלוניות. זאת עקב החשש מהימצאות המוטציה הדרום-אפריקנית בקרב הישראלים החוזרים משם - מוטציה שלפי ההערכות מדבקת הרבה יותר מהזן הרגיל של הקורונה.
הבידוד במלונית חל גם על השבים מברזיל, בצל החשש מזן חדש של הנגיף שהתגלה גם שם. בנוסף, הוארכה חובת הבידוד במלוניות שכבר חלה על מי ששב מדרום אפריקה ומזמביה, בעשרה ימים. כמו כן, מעתה הוארכה בשבועיים גם חובת הבידוד במלונית לכל מי שחוזר מכל מדינה בעולם - אלא אם הסכים להיבדק עם כניסתו לארץ והתחייב לבצע בדיקה נוספת תשעה ימים לאחר מכן. אם הסכים, יוכל להעביר את תקופת הבידוד בביתו.
לצד הארכת תקנות הסגר, הממשלה החליטה השבוע גם על חובת הצגת בדיקת PCR שלילית לקורונה שבוצעה עד שלוש יממות לפני מועד ההמראה, או לחילופין אישור מתחסן או מחלים שניתן על ידי משרד הבריאות. בהתאם להודעת משרד ראש הממשלה מהשבוע, "הסדר זה יחול על נוסע נכנס ששהה מחוץ לישראל יותר מ-72 שעות, למעט אישורים חריגים שיאושרו באופן פרטני, ולגבי נוסע נכנס שהוא איש צוות בכלי הטיס, רק אם מגיע לישראל לתקופה של יותר מ-72 שעות". התקנה תיכנס לתוקף בחצות בלילה שבין שישי לשבת.