2 צפייה בגלריה
רויא חליל אבו עג'אג'
רויא חליל אבו עג'אג'
רויא חליל אבו עג'אג'
(באדיבות כל אלערב)
צוות מד"א שהוזעק היום בצהריים (ראשון) ליישוב כסייפה הסמוך לערד קבע את מותה של פעוטה כבת שנתיים שעל פי החשד נשכחה ברכב מסביבות השעה 8:00 בבוקר. הפעוטה, רויא חליל אבו עג'אג', הובאה במצב אנוש למרפאה מקומית, וחובשים ופרמדיקים של מד"א נאלצו לקבוע את מותה במקום בתום פעולות החייאה. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע.
הדיווח על האירוע התקבל במוקד 101 של מד"א במרחב נגב בשעה 14:33. על פי הדיווח, הפעוטה הובאה על ידי אביה למרפאה בכסייפה לאחר שככל הנראה שהתה זמן ממושך ברכב סגור.
לטענת המשפחה, האב הביא את הפעוטה למטפלת בבוקר, אך לא הורידו אותה במקום מהרכב. בשעות הצהריים התקשרו מהגן לאמא של הפעוטה, הודיעו לה שהיא לא הגיעה לגן ושאלו מה קרה. אז התקשרה האם לאב, שהבין כי שכח את בתו ברכב. דודה של הפעוטה, נאיף, סיפר כי "הוא נסע איתה, בלי לדעת שהיא שם. בצהריים נכנס והזדעזע לראות אותה שם. זה נורא, האבא חש בכאבים, אי אפשר להבין מה עובר עליו".
2 צפייה בגלריה
רויא חליל אבו עג'אג'
רויא חליל אבו עג'אג'
רויא חליל אבו עג'אג'
(באדיבות המשפחה)
לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, ב-11 השנים האחרונות (2021-2010) מתו 35 ילדים כתוצאה משכחה או הילכדות ברכב. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם, אמרה: "שכחה ברכב היא תופעה כואבת במיוחד שיכולה לקרות לכל אחד מאתנו. לרוב זה קורה במצבים של שינוי שגרה, מתח, לחץ או עייפות. במצב כזה משתלט עלינו הנהג האוטומטי ואנו עלולים לשכוח אפילו את היקר לנו ביותר. אנחנו קוראים להורים, אל תגידו לי זה לא יקרה - מאמצים הרגל מציל חיים: פותחים את הדלת האחורית בסוף כל נסיעה, מתקשרים לבן או בת הזוג כשחונים או מתקינים תזכורת בנייד. בחודש אוגוסט תכנס לתוקפה התקנה להתקנת מערכת חכמה למניעת שכחה ברכב. כל מערכת היא הגנה נוספת, מעבר לאימוץ התנהגות בטוחה".