3 צפייה בגלריה
נתיבי טיסה
נתיבי טיסה
גם מעל איראן. מפת הנתיבים
מהמזרח לאירופה ולאמריקה - דרך מדינות ערב וישראל: הסכם תעופה היסטורי בין ישראל לירדן יאפשר טיסות חוצות במרחב האווירי של שתי המדינות, הן של מטוסים אזרחיים והן של מטוסים צבאיים. ההסכם יקצר משמעותית את זמני הטיסה בין מדינות המפרץ, אסיה והמזרח הרחוק לבין אירופה וצפון אמריקה, יביא לחיסכון ניכר בדלק, יפחית את פליטת המזהמים ויתרום לאיכות הסביבה.
על ההסכם חתומות רשויות התעופה האזרחיות ורשות שדות התעופה בישראל ובירדן. ההסכם שם חותמת סופית למשא ומתן שהחל כבר לפני מספר שנים, אך הואץ והושלם רק לאחר חתימת הסכם השלום עם איחוד האמירויות וקבלת האישור ההיסטורי לטיסות מישראל בשמי סעודיה.
3 צפייה בגלריה
נתיבי טיסה
נתיבי טיסה
יקצר משמעותית את הזמנים
במפת הנתיבים החדשה שצורפו למסכמי התעופה נראים נתיבי טיסה היוצאים ממדינות כדוגמת עיראק, קטאר, איחוד האמירויות, ערב הסעודית - ואף נתיב החולף בשמי איראן שככל הנראה ישמש לפחות בשלב הראשוני למעבר מטוסים שהגיעו מסין. נתיבי הטיסה יאושרו מראש בהתאם לשיקולים ביטחוניים של אגף הביטחון במשרד התחבורה. ההסכם שנחתם ביום שני האחרון ייכנס לתוקף מחר בצהריים.
במסגרת ההסכם שנחתם יפתחו נתיבי הטיסה בכל ערב בימי השבוע למשך שבע שעות מהשעות 23:00 בלילה ועד השעה 6. בסופי השבוע ייפתח חלון זמנים של 12 שעות, בנוסף לעוד חלון זמנים של 24 שעות ב-12 חגים מוגדרים. מדובר על תוספת של 4,527 שעות של חלון זמנים, בהן יתאפשר שימוש במרחב האווירי שבין ישראל לירדן שיאפשר שימוש בשטח האווירי המהווה 52 אחוזים מהשעות הקיימות כיום.
3 צפייה בגלריה
מירי רגב שרת התחבורה בסיור עבודה בנתב"ג
מירי רגב שרת התחבורה בסיור עבודה בנתב"ג
שרת התחבורה רגב
במשרד התחבורה אמרו כי פתיחת המרחב האווירי של ישראל וירדן לטיסות חוצות היא מימוש חזונה של שרת התחבורה לשמש גשר לשלום כלכלי אזורי. כבר בעתיד הקרוב יוכלו טיסות של חברות התעופה של איחוד האמירויות ובחריין, כמו גם של שאר העולם, לטוס מעל ישראל ליעדים באירופה ובצפון אמריקה ובחזרה.
חתימת ההסכם התאפשרה הודות לשיתוף פעולה ותיאום עם הארגון האירופי לתעבורה אווירית "אירו-קונטרול" וגורמי התעופה הרלוונטיים בישראל.
שרת התחבורה מירי רגב אמרה כי "שוב אנו פורצים גבולות חדשים, והפעם באוויר. בזכות ההסכם, מדינת ישראל משתלבת יותר ויותר במרחב. אנו פותחים דרכים חדשות לשיתוף פעולה תחבורתי, כלכלי ומדיני עם מדינות החולקות איתנו גבולות ואינטרסים דומים ושותפות לחזון השלום האזורי. אני מקווה כי בקרוב נוכל לבשר על התפתחויות נוספות."