המשטרה זימנה היום (ה') לחקירה שתי מפגינות שהעליבו והטיחו האשמות בחייל ובשוטרת במחסום באזור הכנסת בירושלים ולא שעו להוראותיהם. צה"ל הוציא בימים האחרונים מירושלים את כל החיילים שסייעו למשטרה באכיפת הסגר.
שתי מפגינות פנו שלשום לחייל צנחנים שתגבר את כוחות המשטרה בירושלים לטובת אכיפת הסגר: "אתה צריך לסרב פקודה. פשוט תתבייש לך. אל תשתף עם זה פעולה", אמרו לו.
3 צפייה בגלריה
שתי מפגינות שתועדו כשהעליבו חייל ושוטרת במחסום ייחקרו
שתי מפגינות שתועדו כשהעליבו חייל ושוטרת במחסום ייחקרו
תיעוד האירוע במחסום
3 צפייה בגלריה
שתי מפגינות שתועדו כשהעליבו חייל ושוטרת במחסום ייחקרו
שתי מפגינות שתועדו כשהעליבו חייל ושוטרת במחסום ייחקרו
"תתבייש לך, אל תשתף פעולה"
זה קרה כשמאות מכוניות עלו לכנסת כחלק מהמחאה נגד הממשלה והעומד בראשה. באחד המחסומים עצר חייל צנחנים שתי מפגינות שהיו בדרכן להפגנה. הוא שאל: "מה קורה?", ונענה בהאשמות בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל. "למה אתה לובש וסט של משטרה? אתה מהצבא. הצבא זה שלנו לא שלהם. לא של המשטרה. בושה. פשוט תתבייש לך", אמרו השתיים, "שני הילדים שלי בצבא. אני לא מוכנה שישתפו פעולה עם דבר כזה".
החייל השיב שהן יכולות להמשיך, והשתיים השיבו: "אתה לא תתווכח איתי. אני אתווכח איתך, אני אבייש אותך". גם השוטרת במחסום ניסתה לפנות למפגינות שטענו שמתבצעת הפיכה צבאית. "אתם משתמשים בחיילים שלנו נגד האזרחים. זה הגיוני?". השוטרת ענתה: "שיהיה לכן יום מקסים. את מעכבת את התנועה".
מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן התייחס למפגש הטעון הזה: "משטרת ישראל פועלת במאמץ רב יחד עם חיילי צה"ל לשמור על בטחון הציבור ובריאותו. לאחרונה אנו עדים לשיח מתלהם נגד שוטרים וחיילים המבצעים משימתם נאמנה. אני מחזק את ידי השוטרים והחיילים, מוקיע שיח זה וקורא לציבור להישמע להנחיות השוטרים ולנהוג באיפוק ובאחריות. השוטרים ימשיכו בפעילות בכל רחבי הארץ, יהיו נוכחים בערים ובכבישים העירוניים והבינעירוניים, ימשיכו לבצע אכיפה נחושה ובלתי מתפשרת באופן מקצועי על מנת לאפשר את שגרת החיים בצל הקורונה, וימשיכו להיות בחזית המאמץ הלאומי לצמצום התפשטות הנגיף והורדת היקף התחלואה למען בריאות הציבור".
עו"ד דניאל חקלאי, המייצג את השתיים, מסר בתגובה: "אין מחלוקת שלא היה מקום להציב חיילי צה"ל לצד מחסומי שלילת זכות יסוד חוקתית שהיא זכות ההפגנה. עם זאת, ועל אף שניתן להבין את כעסן ותדהמתן על כך שחיילי צה"ל מוקמו בעמדה זו, הן מצטערות על כך שפנו בצורה לא נעימה לחייל שבוודאי לא ביקש לפגוע באיש.
"מכאן ועד זימונן לחקירת הפחדה, המרחק עצום", הוסיף עורך הדין, "הן לא עברו שום עבירה פלילית. להפך, הן קורבנות לאיומים מצד רבים בעקבות העלאת הסרטון. המשטרה צריכה לחקור את המאיימים ולא את הקורבנות. זו חקירת הפחדה מקוממת".
התיעוד שמוצג בידיעה פורסם בימים האחרונים ברשתות החברתיות. אם ידוע לכם מי צילם אותו, אנא כתבו לנו במייל האדום