צוות ההגנה של ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה לחשיפת חומרי חקירה בתיקים שבהם הוא נאשם. לטענת פרקליטי ראש הממשלה, עורכי הדין בעז בן צור ועמית חדד, בתיק 2000 (שיחות ביבי-נוני) המשטרה ביצעה פעולות חקירה ללא אישור היועמ''ש ובניגוד לחוק יסוד הממשלה. "די בפגמים הקיימים בתיק 2000 כדי להביא לזיכוי בתיק זה", נכתב בבקשה.
1 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו
"החלו בפעולות חקירה לפני שניתן אישור". נתניהו
(צילום: חיים צח, לע"מ)
"נראה כי המשטרה החלה בפעולות חקירה נגד ראש הממשלה בתיק 2000 כבר במרץ 2016, אבל האישור לחקירה מסוג זה ניתן על ידי היועץ המשפטי לממשלה רק כמה חודשים לאחר מכן", נמסר מטעמם.
סנגוריו של ראש הממשלה התייחסו גם להקלטותיו של ראש הסגל שלו לשעבר, ארי הרו. לטענת צוות ההגנה, הקלטותיו של הרו התגלו במקרה במסגרת חקירה שלא קשורה לראש הממשלה, ותפיסת הטלפון הנייד התבצעה באופן לא חוקי וללא צו. כשהמשטרה גילתה את ההקלטות, נטען, היא ניסתה "להלבין" את החדירה הלא חוקית לנייד של הרו והוציאה צווי חיפוש בדיעבד.
טענות נוספות עלו בנוגע לתיק 4000 (פרשת בזק-וואלה). לדברי סנגוריו של נתניהו, קיימת ראיה מזכה שכלל לא נבחנה טרם הגשת כתב האישום. מדובר בחוות דעת של משרד המשפטים ומשרד התקשורת הקובעות שלא נפל כל פגם בהחלטות ראש הממשלה, ושלא היה מקום לבטל החלטות שהתקבלו במשרד התקשורת בענייניה של קבוצת בזק, טרם הסדר ניגוד העניינים.
לגבי תיק 1000, סנגורי נתניהו טוענים כי בפרסום ובו "גרסת היועץ המשפטי לממשלה" נטען כי ניתן אישור למשטרה לעקוב אחר יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, וכי בזכות מעקבים אלו חלה התקדמות משמעותית בחקירה. "לא נמצאו לכך כל אסמכתאות", כתבו הסנגורים בבקשה.

"הלחצים הפסולים" והקלטות נתן אשל

גם הסנגורים של יתר הנאשמים במשפט, שאול ואיריס אלוביץ' ונוני מוזס, הגישו בקשות לקבלת חומרי חקירה. סנגוריהם של בני הזוג אלוביץ', הנאשמים בתיק 4000, עורכי הדין ז'ק חן ומיכל רוזן עוזר, ביקשו לקבל חומרי חקירה בעניינם של עדי המדינה ניר חפץ ושלמה פילבר, בעניין מעמדו של מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה ובעניין הניסיון לשבור לכאורה את רוחו של שאול אלוביץ', במטרה לגרום לו להפליל את עצמו ואת ראש הממשלה.
כן התייחסו הסנגורים לפרסומים מהימים האחרונים שלפיהם בתחילת 2018, בזמן אמת, פנה גורם משטרתי לחוקרי מח"ש וסיפר להם על הלחצים הפסולים שהופעלו על חפץ בניסיון לגייס אותו כעד מדינה נגד נתניהו. בבקשתם דורשים עורכי דינם של בני הזוג אלוביץ' להעביר לידיהם תרשומת המתעדת את אירוע התלונה במח"ש בעניין התרגיל, וכל תרשומת הקשורה לתלונות או מידע שהגיע למח"ש בקשר עם החקירה.
צוות ההגנה של מוזס, עורכות הדין נוית נגב ואיריס ניב-סבאג, ביקשו גם כן חומרים שנוגעים לנסיבות תפיסת הקלטות השיחות על הטלפון של ארי הרו. בנוסף, הן ביקשו מהפרקליטות להעביר חומרים הנוגעים למגעים של המחלקה הבינלאומית בפרקליטות עם שלדון אדלסון ורעייתו מרים אדלסון.
עוד מבקש צוות ההגנה לקבל מידע בנוגע לחומרי החקירה הנוגעים לבקשות להאזנות סתר לנתן אשל, מקורבו של נתניהו. מסמכים העידו על בקשות לצווי האזנה לאשל, עקב חשד שקיבל שוחד מאדלסון עבור נתניהו, וכן שוחד בעניין ערוץ 10 בעת שארנון מילצ'ן היה מבעליו. הנימוקים לבקשה הושחרו, ולטענת הסנגוריות מדובר בחומר חיוני להגנתו של מוזס. "אף שהועלה על ידי ראש יאח"ה חשד לשוחד - הוחלט שלא לנהל חקירה פלילית ולא לחקור באזהרה את נתניהו ואת אדלסון", נכתב בבקשה.