משרד ההגנה של רוסיה הודיע אתמול אתמול בערב (יום ב') כי חיל האוויר הרוסי הרג כ-200 לוחמים בהפצצה שביצע בבסיס של "טרוריסטים", כלשונו, ליד העיר הסורית תדמור. אם יש ממש בדברים, הרי שמדובר באחד ממבצעי ההפצצה הקטלניים ביותר של רוסיה בסוריה מאז שוולדימיר פוטין שלח ב-2015 את הצבא הרוסי לסייע לבשאר אסד להחזיר לעצמו את השליטה בארצו.
2 צפייה בגלריה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נשיא סוריה בשאר אסד
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נשיא סוריה בשאר אסד
אסד ופוטין. "הופצצו 500 קילו של תחמושת"
(צילום: EPA, AP, רויטרס)
"אחרי שקיבלנו אישור מכמה מקורות בנוגע למיקומן של מטרות טרוריסטיות, חיל האוויר הרוסי ביצע כמה הפצצות שבהן נהרגו כ-200 לוחמים", נמסר בהודעת משרד ההגנה הרוסי. לפי הודעת המשרד, במתקפה הופצצו 24 כלי רכב ועליהם כ-500 קילוגרמים של תחמושת ושל רכיבים לייצור מטעני נפץ.
בהודעה הרוסית לא נמסר לאיזה ארגון השתייכו לכאורה הטרוריסטים ומתי בדיוק בוצעו ההפצצות, אבל מוסקבה טוענת כי היעד שהופצץ היה "בסיס מוסווה" שממנו תכננו מחבלים לבצע פיגועים בשטח סוריה. לדבריה המחבלים עברו אימונים בכמה בסיסים צבאיים באזורים שאינם נמצאים בשליטתו של משטר אסד, "בכלל זה באזור אל-תנף, שבו שולטים כוחות אמריקניים".
2 צפייה בגלריה
הפצצה רוסית בסוריה, ארכיון. כמעט 400 אלף הרוגים בעשור של מלחמה
הפצצה רוסית בסוריה, ארכיון. כמעט 400 אלף הרוגים בעשור של מלחמה
הפצצה רוסית בסוריה, ארכיון. כמעט 400 אלף הרוגים בעשור של מלחמה
(צילום: AP)
משרד ההגנה הרוסי טען בהודעתו כי המחבלים שחוסלו תכננו בין השאר לפגוע בבחירות לנשיאות סוריה, שאתמול דמשק הכריזה כי ייערכו ב-26 במאי. תהיה זו מערכת הבחירות השנייה בסוריה (הקודמת הייתה ב-2014) מאז תחילת מלחמת האזרחים הסורית ב-2011, מלחמה שבה נהרגו יותר מ-388 אלף איש ועוד מיליונים נעקרו מבתיהם והפכו לפליטים. בשיא המלחמה איבד אסד את השליטה ברוב שטחי סוריה למורדים ולארגוני טרור איסלאמיסטיים, אבל בעזרת ההתערבות הצבאית הרוסית ב-2015 הוא השיב לעצמו את השליטה כמעט בכל שטח המדינה.
לפי שעה לא ידוע מי – אם בכלל – יתמודד בבחירות לנשיאות מול אסד, אבל לשום מועמד אחר אין סיכוי ממשי. אסד ישלים ביוני הקרוב 21 שנות שלטון בסוריה – הוא נכנס לתפקיד הנשיא מיד אחרי מות אביו, הנשיא חאפז אסד, שעלה לשלטון בתחילת שנות ה-70. אזרחים סורים יוכלו להירשם כמועמדים בבחירות לנשיאות בתשעת הימים הקרובים, והם חייבים להיות תושבי סוריה ב-10 השנים האחרונות – עובדה שתמנע מאנשי אופוזיציה גולים להציג את מועמדותם אפילו באופן סמלי.
פורסם לראשונה: 23:23, 19.04.21