2 צפייה בגלריה
נחתמה עסקת הענק הביטחונית בין משרדי הביטחון של ישראל ויוון
נחתמה עסקת הענק הביטחונית בין משרדי הביטחון של ישראל ויוון
תא"ל יאיר קולס, ראש אגף הייצוא הביטחוני "סיבט" ושר הביטחון היווני, בעת חתימה על ההסכם באתונה
(צילום: משרד ההגנה היווני)
הסכם הרכש הביטחוני הגדול אי פעם בין ישראל ליוון נחתם ביום שישי באתונה, על ידי אגף הסיוע לייצוא הביטחוני "סיב"ט". משרד הביטחון הישראלי יקים באמצעות חברת ההייטק הביטחונית "אלביט מערכות" מרכז בינלאומי לאימוני טיסה עבור חיל האוויר היווני, במודל בית הספר לטיסה של חיל האוויר הישראלי.
במסגרת ההסכם, "אלביט מערכות" תספק מטוסי אימון חדשים מסוג M-346 ותתחזק את כלל מערך טייסת האימונים המורכבת מעשרות מטוסי אימון מסוג M-346 ו-T-6 לתקופה של כ-20 שנה. בנוסף, תספק מערכת אימון חדשנית שתותקן על המטוסים, סימולטורים מקושרים לטיסה, מערך של תחנות תרגול קרקעיות וכן מערכות שליטה ובקרה על מנת לאפשר ניהול יעיל של הפעילות.
העסקה בין המדינות נאמדת בכ-1.65 מיליארד דולר. בהמשך ייבחנו גם שיתופי פעולה בין בתי הספר לטיסה של ישראל ויוון.
2 צפייה בגלריה
מטוסי אימון T-6, ארכיון
מטוסי אימון T-6, ארכיון
מטוסי אימון T-6, ארכיון
(צילום: AFP)

ראש "סיבט" במשרד הביטחון, תא"ל (במיל') יאיר קולס ברך על ההסכם ואמר כי "השותפות הביטחונית והתעשייתית בין משרד הביטחון הישראלי והמשרד לביטחון המולדת היווני מקבלת היום חיזוק נוסף, עם חתימת ההסכם הגדול אי פעם בין המדינות, בהובלת חברת אלביט מערכות. אנו מודים למשרד ההגנה היווני על האמון במשרד הביטחון ובתעשייה הישראלית. נפעל במקצועיות על מנת להצדיק את האמון ולחזק את שיתוף הפעולה בתחומים נוספים".
בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות הוסיף ואמר: "לכבוד הוא לנו לזכות בחוזה זה לספק יכולת חשובה זו לחיל האוויר היווני. הזכייה בחוזה זה מעידה על המיצוב המוביל שלנו בתחום פתרונות האימון לטייס, באספקת טכנולוגיות וידע מוכחים המשפרים את המוכנות המבצעית תוך הפחתת העלויות".