בשבוע הבא ייפתחו מחדש חלקים נרחבים מהמשק למחוסנים ומחלימים, הזכאים ל"תו ירוק". מיום ראשון יוכלו מחלימים ומתחסנים נגד קורונה להיכנס למכוני כושר ולאימונים בסטודיו, להשתתף באירועי תרבות וספורט, להיכנס לבתי מלון, בריכות שחייה, בתי תפילה ותערוכות. בעתיד הוא יאפשר גם כניסה למסעדות, גני אירועים, כנסים ואטרקציות. כך תוכלו להנפיק לעצמכם תו ירוק לאחר שהתחסנתם או החלמתם.
את התו הירוק ניתן יהיה להנפיק בשלוש דרכים: להציג אותו באפליקציית "רמזור" של משרד הבריאות, להדפיס אותו מאתר האינטרנט "רמזור", או לקבל אותו באמצעות מוקד טלפוני.

הנפקת תו ירוק באפליקציה

לפי משרד הבריאות, מיום ראשון ניתן יהיה להוריד את אפליקציית "רמזור" לסלולרי בחנויות האפליקציות של גוגל או אפל. לאחר ההורדה יופיע בראש המסך הראשי של האפליקציה הכפתור "הנפקת תו ירוק". לאחר הלחיצה יש למלא טופס פרטים אישיים: מספר תעודת זהות או דרכון, מספר טלפון ותאריך לידה. לאחר מכן מתקבל קוד אימות במסרון SMS. יש להזין באפליקציה את הקוד שהתקבל וללחוץ "אישור".
לאחר מכן יופיע התו הירוק על מסך הטלפון, ובראשו תמונת אנימציה. בכל פעם שיהיה צורך להציג את התו ניתן יהיה לגשת אליו דרך תפריט האפליקציה. למשתמשים בה לא יהיה צורך להדפיס את התו הירוק.

הנפקת התו הירוק באתר האינטרנט

תהליך הנפקת התו הירוק באתר האינטרנט דומה לתהליך הנפקתו באפליקציה. באתר "רמזור קורונה" של משרד הבריאות (בכתובת corona.health.gov.il) יש לבחור בתפריט העליון ב"הנפקת תעודות". במסך זה יש לסמן "תו ירוק" ולמלא פרטים אישיים: מספר תעודת זהות או דרכון, תאריך לידה, מספר טלפון וכתובת אי-מייל.
לאחר אישור הפרטים יופיע מסמך התו הירוק, ועליו קוד QR לסריקה, שניתן יהיה להדפיס כדי להציג בבתי העסק והמוסדות שידרשו זאת. האפשרות להנפיק תו ירוק באתר תיפתח בימים הקרובים.

הנפקת התו הירוק בשיחת טלפון

ניתן יהיה להנפיק את התו הירוק גם בשיחת טלפון למוקד "קול הבריאות" שמספרו 5400*. הנפקת התו תתאפשר באמצעות מענה ממוחשב אוטומטי או בשיחה עם נציג. לאחר מכן התו יישלח באי-מייל או בפקס. במשרד הבריאות אמרו כי הם פועלים לאפשר משלוח של התו הירוק בדואר למי שהנפיק אותו בשיחת טלפון.

איך בית העסק יבדוק את התו הירוק?

מי שינפיק את התו הירוק באמצעות האפליקציה יידרש להציג אותו בכניסה, לצד תעודה מזהה.
מי שברשותו תו ירוק מודפס ועליו קוד QR יידרש להציג אותו לצד תעודה מזהה בכניסה לבית העסק. בעל העסק יסרוק את הקוד באמצעות אפליקציית "רמזור", שתבדוק אם מדובר בתו ירוק תקף.
3 צפייה בגלריה
שר הבריאות אדלשטיין
שר הבריאות אדלשטיין
"מי שבוחר לא להתחסן - זכותו". שר הבריאות אדלשטיין
(צילום: שחר גולדשטיין)

אדלשטיין: "מי שאין לו צורך דחוף יכול להמתין כמה ימים"

התו הירוק הוצג היום במסיבת עיתונאים שערכו שר הבריאות יולי אדלשטיין ומנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי. "היום אנחנו מציגים בשורה ענקית למתחסנים", אמר אדלשטיין. "מתחסנים ומחלימים יוכלו החל מיום ראשון ללכת לחדרי הכושר, להופעות, לבתי מלון, לבתי כנסת שיירשמו כאלה שמשתמשים בתו הירוק".

שר הבריאות הודה כי ייתכנו גם תקלות באפליקציית התו הירוק. "מי שאין לו צורך דחוף בהורדת האפליקציה, יכול להמתין כמה ימים", אמר. "אנחנו שוקלים לאפשר שימוש בתעודת המתחסן עד שהכול ילך חלק". הוא גם הזהיר מפני זיוף התעודות: "מי שחושב שזה משחק ילדים וידפיס תעודת מתחסן למרות שלא התחסן בסופו של דבר ייתפס והבילוי הזה יכול גם להסתיים בכלא".
אדלשטיין הבהיר: "אין ולא תהיה חובת חיסון במדינת ישראל. מי שבוחר לא להתחסן - זכותו. לא יהיו גם סנקציות אישיות נגד מישהו שלא יתחסן. צריך להבין שזו זכות גדולה שניתנה לכולנו להתחסן, דבר שמדינות רבות בעולם לא הגיעו אליו".
שר הבריאות הבהיר כי גם מחוסנים צריכים להמשיך להשתמש במסכה בינתיים. "לצערי, רבים מאותם מחוסנים החליטו שאין צורך במסכה. אני מבקש שוב - הקפידו על מסכות גם אם התחסנתם. אין דרך אחרת לשמור על הבריאות" הוא אמר.