1 צפייה בגלריה
זוהיר בהלול
זוהיר בהלול
זוהיר בהלול
(צילום: ג'ורג' גינסברג)
נגיף האלימות בחברה הערבית ממשיך להתפשט. יתרה מכך, הוא כבר מייצר מוטציות מסוגים שונים. ספק אם חיסון כלשהו יכול עוד להושיע.
הרשימה הזו אינה בבחינת אני מאשים בלבד – היא דיאגנוזה. אולי יש בכך יומרה, ובכל זאת: החברה הערבית היא חברה צעירה, דינמית ומלאת אנרגיות. היא תרה כמובן אחר אופק וחזון, בדיוק כפי שקורה בכל חברה נורמלית ברחבי העולם. אך מה לעשות, קברניטי המדינה לא הצליחו לייצר לשבאב הזה לא אופק ולא חזון, לא תעסוקה ולא חלום. לפיכך, מספרי המובטלים אדירים. אלה חיים ללא אפשרות של השתכרות נורמלית, ללא אופציות תעסוקתיות, לא במעמקי ההיי-טק ולא במרחבי הלואו-טק.
הם ספונים, פגועים ומשתרכים מאחור. לא רק שאינם מסוגלים להדביק את הציוויליזציה, הם רואים אותה מתרחקת והולכת. ואז התוגה הופכת לזעם. זה מוביל למעשי ייאוש ומכאן קצרה הדרך לעבריינות, לנשק מזדמן, ליריות ולהתחברות למשפחות פשע. הזירה המדממת הזו הופכת את חיינו לגיהינום.
זעקות האימהות מהדהדות ומשפחות השכול הולכות ומתרחבות. ארץ של שאגות שבר, אבדון, יתמות וחורבן. כשלמדינה, על זרועותיה השונות, אין מוטיבציית יתר להשליט סדר, כך נראית מציאות חיינו
השבאב הזה ברובו לא משכיל. הוא מוצא בנשק כלי השתכרותי וגם מאצ'ואיסטי. החבר'ה דוהרים ברחובות ועושים חרקות, מטילים אימה, סוחטים ומנצלים את הסלאמס האורבני כדי להוציא ממנו עוד ועוד מועמדים שמחפשים כסף מהיר – והופכים אותם לעבריינים של היום.
מי שלא פעל כדי למלא את צרכיו של המיעוט הערבי במדינה מקבל היום דור אבוד, שזורע הרס והופך את הביטחון האישי לבדיחה עצובה. ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יכול להבטיח את מה שנכשל בו במשך 12 שנים. גם לנו, ההנהגה הערבית, יש חלק בעניין. ביבי יתקשה לשקם את ההריסות. הוא או מי שיחליף אותו ייאלץ לבנות את הכל מחדש: תעסוקה, תחבורה, פיתוח והוויה שיש בה תקווה. אחרת נמשיך להתבוסס בביצת הפחד ולקבור את בנינו כמו שקרה בטמרה עם אחמד חיג'אזי, סטודנט חף מפשע.
זעקות האימהות מהדהדות ומשפחות השכול הולכות ומתרחבות. ארץ של שאגות שבר, אבדון, יתמות וחורבן. כשלמדינה, על זרועותיה השונות, אין מוטיבציית יתר להשליט סדר, כך נראית מציאות חיינו.
לפני שאסיים, אני ממהר להגיף את חלונות ביתי שמא עוד ירייה תקטול אותי או מישהו מסביבתי. יללות של שכול.
  • זוהיר בהלול הוא עיתונאי, לשעבר ח"כ מטעם המחנה הציוני
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com