תנועת הרכבות בין תחנות באר שבע ואשקלון, כולל תחנות שדרות, נתיבות ואופקים, נסגרו לשירות לזמן קצר בשל חשד לבלון נפץ שנחת בסמוך למסילה באזור שדרות. זמן קצר לאחר מכן שבה הרכבת לפעילות.
2 צפייה בגלריה
בלון תבערה
בלון תבערה
בלוני תבערה בשער הנגב, אתמול
(צילום: דוברות המשטרה )
2 צפייה בגלריה
שריפה גדולה משתוללת במושב בית הגדי
שריפה גדולה משתוללת במושב בית הגדי
שריפה גדולה בבית הגדי כתוצאה מבלוני תבערה, השבוע
(צילום: יניר מוגרבי)
ביממה האחרונה פרצו כ-20 שריפות כתוצאה מבלוני נפץ ותבערה שהופרחו מרצועת עזה לשטח ישראל. בימים האחרונים מופרחים עשרות בלונים כאלה מדי יום, וכוחות הכיבוי וההצלה פועלים בשטח לצד התושבים, קק"ל וגופים נוספים במטרה לכבות את השריפות. עד כה לא היו נפגעים בנפש, ולרוב מדובר בשריפות קוצים שמכובות מיד. לצד טרור הבלונים, לעיתים אף משוגרות רקטות לעבר שטח ישראל.
צה"ל, בתגובה, תוקף כמעט מדי לילה ברצועת עזה בעקבות הפרחת הבלונים ושיגור הרקטות. לצד התקיפות מתנהלים מגעים בין ישראל לחמאס להשבת הרגיעה, כשהשליח הקטארי מוחמד אל עמאדי יוצא ונכנס מרצועת עזה במטרה לקשר בין הצדדים.

אתמול דיווח העיתון הפלסטיני אל-איאם כי נרשמה התקדמות בדיונים שניהל אל עמאדי עם בכירים ישראלים ובכירים בפלגים הפלסטיניים, לאחר שישראל הסכימה לחלק מדרישות הפלגים. עם זאת, טרם הושגו הבנות סופיות. לפי העיתון, הפלגים ממשיכים להתעקש על דרישתם להסיר את המצור במלואו כתנאי לרגיעה, אחרת לא יהססו להסלים אתה המצב - גם במחיר של סבב לחימה חדש ברצועה.
המקורות ציינו כי הצד הישראלי הביע את נכונותו לפתוח את המעבר לרצועה ולהכניס אליה דלק באופן מיידי, אם שיגור בלוני התעברה ייפסק. זאת בנוסף לכניסת כספי המענק הקטאריים, בשווי של 30 מיליון דולר, הסרת מגבלת מרחב הדיג, והקלה על הכנסת ציוד רפואי למאבק בנגיף הקורונה.