האב מקריית גת החשוד ברצח בנו בן ה-14 בחודש שעבר נמצא היום (רביעי) לא כשיר לעמוד לדין. כך קבע הפסיכיאטר המחוזי.
בדיון שהתקיים בבית משפט השלום באשקלון, התקבלה חוות הדעת של הפסיכיאטר המחוזי שלפיה הוא לא מסוגל לעקוב אחר ההליכים המשפטיים. בחוות הדעת צוין כי בעקבות נטילת הסם שסופק לו, שהוצג על-ידי מטפל כ"תרופה טבעית", חל שינוי מהותי במצבו הנפשי של האב. יצוין כי חוות הדעת באשר לכשירותו בעת ביצוע העבירה יכולה להיות מוגשת רק לאחר כתב האישום וקריאת החומרים על-ידי הפסיכיאטר המחוזי.
3 צפייה בגלריה
זירת התקרית בקריית גת
זירת התקרית בקריית גת
זירת הרצח
(צילום: רועי עידן)
3 צפייה בגלריה
פעולות החייאה בבן 14 שנדקר בקריית גת: "אלימות במשפחה"
פעולות החייאה בבן 14 שנדקר בקריית גת: "אלימות במשפחה"
כוחות בזירה
(צילום: רועי עידן)
3 צפייה בגלריה
פעולות החייאה בבן 14 שנדקר בקריית גת: "אלימות במשפחה"
פעולות החייאה בבן 14 שנדקר בקריית גת: "אלימות במשפחה"
שוטרים במקום הרצח
(צילום: רועי עידן)
לנוכח מצבו הקשה של האב החשוד, הורה בית משפט על המשך אשפוזו. דיון לגבי המשך הארכת מעצרו, כתב האישום ושאלת כשירותו יתקיים ביום ראשון הקרוב בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.
עו"ד יהודה פריד וטל גבאי, המייצגים את האב, מסרו בתום הדיון: "חוות דעת מטעם הפסיכיאטר המחוזי שנתקבלה היום קובעת כי האבא איננו כשיר לעמוד לדין. העובדה שחלפו מספר שבועות מאז ביצוע הרצח ועדיין האבא איננו כשיר אפילו לעמוד לדין מלמדת בהכרח על מצבו הנפשי הקשה בעת ביצוע הרצח, אשר נגרם כתוצאה מן הסמים הקשים שהוענקו לו במסווה של תרופה טבעית מצד אותו מטפל שרלטן; כך שלא זו בלבד שהסמים גרמו להתקף פסיכוטי, אלא שעד היום ניכרת השפעתם הרעה ולכן האבא עדיין שרוי במצב זה. אנחנו סמוכים ובטוחים כי הפרקליטות תדע למצות את מלוא חומרת הדין עם אותו המטפל אשר אחראי לטיפול הנפשע ולתוצאה המחרידה - רצח של ילד בן 14 במהלך שנתו".
בשבוע שעבר הוארך בשמונה ימים מעצרו של האב, והשופטת הורתה לשלוח אותו לבדיקה פסיכיאטרית. "יש טענות שהוא שמע קולות", אמרה השופטת דורית בנדה בהארכת מעצר האב.
השופטת ציינה כי "האב לא דיבר בטענה שאסור לו. עדויות נוספות בתיק מעידות על הלך נפשי מסוים שהיה בו לפני האירוע החמור. הוא יישלח לבדיקה אצל הפסיכיאטר המחוזי אם הוא כשיר לעמוד לדין ואם היה אחראי למעשיו". עם זאת, ציינה, "בשלב הנוכחי חוות הדעת איננה קובעת חד משמעית אם הוא היה במצב פסיכוטי או לא".
הנער אותר במצב אנוש. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום העניקו לנער, שהיה מחוסר הכרה, טיפול ראשוני - ופינו אותו לבית החולים ברזילי באשקלון תוך ביצוע פעולות החייאה. בהמשך נקבע מותו. עובדים סוציאלים של עיריית קריית גת הגיעו לבית המשפחה כדי לטפל באם ובילדים הנוספים.
אמו של הנער הייתה זו שהזעיקה את המשטרה מעט לפני חצות, ודיווחה כי האב נכנס "בהתקף פסיכוטי", נטל סכין והחל לדקור את הנער ללא סיבה. האב נמלט מהמקום ונלכד כעבור כשעה בחורשה סמוכה.
המשפחה עברה לגור בבית לפני קצת יותר משנה. לאב אין עבר פלילי, והוא עוסק בייבוא סחורות מחו"ל. עובר אורח סיפר בזירה: "אני מכיר את האבא בתור שכן. הוא בן אדם מאוד עדין, לא היה איתו שום דבר. אני מופתע, אי אפשר להבין מה היה. אומרים שהאבא שחטף התקף עצבים והשתגע פתאום". שכנים נוספים סיפרו: "הם אנשים טובים, אף פעם לא היו בעיות איתם. משפחה רגועה וטובה. אנחנו לא יודעים מה קרה".