1 צפייה בגלריה
טנקים בגבול סוריה
טנקים בגבול סוריה
טנקים בגבול סוריה
(צילום: EPA)
לילה לאחר התקיפה האווירית הראשונה בעזה בעידן ראש הממשלה נפתלי בנט, תקיפה ראשונה גם בצפון תחת הנחייתו: טנקים ישראליים השמידו הלילה בתקיפה קרקעית מוצב של הצבא הסורי ליד קוניטרה שבצפון רמת הגולן. כך דיווחו גורמי אופוזיציה סוריים, שציינו כי לא היו נפגעים בתקיפה.
בחודשים האחרונים ביקרו במוצב כמה פעמים וגם צולמו על ידי צה"ל גורמים בכירים של חיזבאללה שאחראים על התאגדות ופיתוח תשתית של ארגון הטרור בגולן הסורי, תחת מה שבצה"ל מוגדר כ"תיק הגולן".

בלילה שבין שלישי לרביעי תקף חיל האוויר מטרות של חמאס ברצועת עזה, בתגובה על בלוני התבערה שהפריחו יום קודם לכן פלסטינים מהרצועה אל שטח ישראל. זו הייתה התקיפה הראשונה של צה"ל מאז נכנס נפתלי בנט לתפקיד ראש הממשלה לפני יומיים, וכן מאז נכנסה לתוקף הפסקת האש בסיום מבצע "שומר החומות".
מדובר צה"ל נמסר בנוגע לתקיפה בעזה כי "מטוסי קרב תקפו מתחמים צבאיים של חמאס ששימשו כמחנות ואתרי מפגש של פעילי טרור בחטיבות חאן יונס ועזה. במתחמים שהותקפו התקיימה פעילות טרור. התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני התבערה לשטח ישראל". עוד נמסר כי "צה"ל ערוך לכל התרחישים וביניהם חידוש הלחימה, למול המשך פעולות הטרור מרצועת עזה".