"זה היה דבר איום ונורא, אפרים לא אמר כלום בזמן שתקפו אותו, הוא לא הספיק להוציא הגה וגם הם לא הוציאו הגה. אף אחד לא אמר מילה. לא ידוע לי שהיו עליו איומים מצד מישהו. הוא שיתף בהכול". רות ארנון הייתה עדה הבוקר (יום ד') לרצח של בעלה עורך הדין אפרים ארנון בפתח ביתם בנשר. בעודה ניצבת במרחק פסיעה ממקום הרצח, שחזרה ארנון את רגעי האימה שאירעו כאשר ליוותה את בעלה אל דלת הבית כדי להיפרד ממנו בדרכו לעבודה.
"לא הספקנו לצאת מהבית ובחצר כבר היו שני רעולי פנים ודקרו אותו", סיפרה, "צרחתי, קראתי לבת שלי ולבעלה. צרחתי: 'בואו!'. חשבתי שהם באו לגנוב, אז ניסיתי לסלק אותם עם היד. צרחתי: "אייל, אייל', זה החתן שלי, הבת שלי עלתה ולקח 20 שניות והם כבר לא היו פה. רצחו אותו, דקרו אותו בהיסטריה. הוא נפל על המדרגות".
משפחת ארנון מתגוררת בבית פרטי עם חצר מטופחת ורחבת ידיים. אחת מבנות המשפחה עסקה בשעות הבוקר בניקוי שאריות כתמי הדם שכיסו את מדרגות הכניסה. בני הזוג היו נשואים 48 שנה, ולהם שתי בנות ושבעה נכדים. לפני כארבע שנים בדיוק ידעה המשפחה אסון נוסף כאשר הנכדה שקד צפריר, בת 17 בלבד, נפטרה לאחר מאבק ממושך של שש שנים במחלת הסרטן.
2 צפייה בגלריה
באדיבות המשפחה
באדיבות המשפחה
עו"ד אפרים ארנון
(צילום רפרודוקציה: ליאור אל-חי)
2 צפייה בגלריה
קרובת משפחה מנקה את כתמי דמו של עורך הדין אפרים ארנון
קרובת משפחה מנקה את כתמי דמו של עורך הדין אפרים ארנון
מנקים את זירת הרצח
(צילום: ליאור אל-חי)

"אפרים היה שותף למלחמה על חייה של שקד", סיפרו בני המשפחה, "הוא ליווה אותה בטיפולים ושהה לצידה בבית החולים". אחותה של שקד אמרה הבוקר בדמעות: "בליל הסדר הזה שקד כבר לא תהיה לבד, סבא יהיה איתה".
רות סיפרה עוד כי "אפרים היה בעל מעולה, הייתה לנו אהבת אמת. בנינו בית לתפארת. הוא היה אבא מצוין, סבא מצוין. היו יחסים טובים בתוך המשפחה. הוא היה החבר הכי טוב שלי, אני לא מבינה עדיין מה קרה לי. לקחו לי את הבעל".
עו"ד אפרים ארנון עסק בתחום האזרחי. "הוא מאוד אהב את המקצוע", סיפרה אלמנתו. "השקענו הרבה כדי שהוא יהיה עו"ד ועברנו בשבילו דירה. אנחנו במקור מבאר שבע ועברנו לצפון. הוא למד משפטים בירושלים ורצה מאוד להיות עורך דין, יש לו משרד ותיק בחיפה כבר קרוב ל-30 שנה".
ארז ישכרוב, חבר ותיק של המשפחה, סיפר כי "אפרים היה אדם עם נשמה גדולה. הוא ייצג לקוחות ובחלק מהמקרים אפילו לא עניין אותו שכר הטרחה. הוא היה חבר ואיש משפחה. היה חשוב לו הכולם ביחד, המשפחה. הוא ורות עשו חגיגות מימונה בחצר הבית למרות שהוא לא היה מרוקאי. הם הזמינו עשרות אנשים עם שולחנות עמוסים בכל טוב. עניין אותו שתמיד יהיה שמח סביבו. אתמול, יום הבחירות, לאחר שהם הצביעו אפרים לבש חולצה כתומה ואמר שהוא אופטימי. שכתום זה צבע אופטימי ושצריכים להיות אופטימיים בחיים. הוא היה אדם עם המון חוש הומור".
המשטרה פתחה בחקירת הרצח, אך טרם נעצרו חשודים.