2 צפייה בגלריה
קייטנת עולם הכושר
קייטנת עולם הכושר
בינתיים המסגרות החינוכיות ממשיכות
(צילום: אייל צור )
ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (שני) דיון על מתווה פעילות מערכת החינוך עם שר הביטחון בני גנץ, שר החינוך יואב גלנט, שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי. נכון לעכשיו הוחלט שלא לסגור את בתי הספר של החופש הגדול, אולם ביום חמישי תיערך הערכת מצב נוספת שבה יעלו כל האפשרויות שיעמדו על הפרק.
בדיון השתתפו גם ראש המל"ל, מנכ"ל משרד הבריאות, ממלא מקום מנכ"ל משרד רה"מ, ראש המועצה הלאומית לכלכלה, יו"ר מרכז השלטון המקומי, ראש מועצת מרחבים וגורמים נוספים. לפי ההערכות, גם אם יוחלט לסגור את המסגרות החינוכיות, יינתן זמן להיערכות ההורים כך שההגבלות לא ייכנסו מיד לתוקף.
2 צפייה בגלריה
נתניהו על ההמלצות: זה לא מדעי, יהיו תמיד חריגים, אבל זאת הכוונה שלנו - למנוע את ההתקהלות הזאת
נתניהו על ההמלצות: זה לא מדעי, יהיו תמיד חריגים, אבל זאת הכוונה שלנו - למנוע את ההתקהלות הזאת
רה"מ נתניהו
(צילום: איתי בית און, לע"מ)
מהתפלגות גיל החולים עלה כי ככל שהחולה מבוגר יותר - כך גם שיעור ההדבקה גבוה יותר. בדו"ח האחרון של המטה לביטחון לאומי עלה כי בני 5־9 היו בין 4% ל-5% מכלל הנדבקים, בעוד בני 17-10 היוו בין 6% ל-10% מסך כל הנדבקים במערכת החינוך.
ראשי כחול לבן התנו לאחרונה כל החלטה של סגירה או צמצום הלימודים במתן זמן היערכות להורים - ובעקבות כך הוחלט שאם יורו על סגר, יישום ההגבלות יתחיל רק בשבוע הבא.
"אנחנו נעמוד על הרגליים האחוריות ולא נסכים שיסגרו את בתי הספר", איים אתמול יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס. "600 אלף משפחות יישארו בבית בלי מסגרת! איך הציבור יתמודד עם הגזרה הזאת במשך עוד חודש וחצי? נעשה הכל כדי לעזור להורים ולילדים. אני קורא לשרים להתעשת. סגירת בית הספר של הקיץ היא סגירה של כלכלת ישראל". לדבריו, יש לפתוח גם את הגנים ואת השכבות הנמוכות בספטמבר ולחזור לשגרת הוראה.