רב ומנהיג קהילה נאשם בעבירות מין בשלושה נערים ששימשו כת, במשך שנים: כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד הרב נתנאל דרעי (39) מלוד, בגין ריבוי עבירות של מעשה סדום בקטין שטרם מלאו לו 16 שנים, מעשה סדום בקטין מעל גיל 16, מעשה מגונה ועבירות מין נוספות שביצע בשלושה מתלמידיו - חלקן במשך כמה שנים - כשהיו בני 13-17. לפי העדויות, הוא נהג לקרב את הקורבנות אליו, הזמין כל אחד מהם לחדרו ושם נהג לפי החשד לתקוף אותם.
על-פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד רעות אבירי, "הנאשם הינו רב ומנהיג קהילה בלוד. במסגרת זו הוא מנהל בית מדרש ומעביר לאנשי הקהילה וילדיהם שיעורי תורה. המתלוננים נמנים עם קהילתו של הנאשם. בבית המדרש קיים חדר בו העביר הנאשם שיעורי תורה, בין היתר, גם למתלוננים. מתוך חדר הלימוד ישנה גישה לחדר פנימי, אשר שימש את הנאשם למנוחה, ובו הייתה מיטה.
2 צפייה בגלריה
נתנאל דרעי בבית המשפט
נתנאל דרעי בבית המשפט
הרב הנאשם, היום
(צילום: עידו ארז)

"במהלך שיעורי התורה, בהזדמנויות שונות, ביצע הנאשם במתלוננים עבירות מין בחדר הפנימי, תוך שהוא מציין בפניהם כי קרבתם אליו תעניק להם מעמד גבוה וכי הוא עתיד לשדכם עם אחת מבנותיו. המתלוננים ביצעו את כל דרישותיו של הנאשם, וזאת מתוך יראת כבוד ומפאת מעמדו הרם של הנאשם בעיניהם, משפחותיהם והקהילה כולה".
בבקשת המעצר עד תום ההליכים כתבה עו"ד אבירי כי "מעשיו ונסיבות ביצוע העבירות, ובכלל זה משך התקופה הארוכה, ברצף ולאורך כחמש שנים, כלפי שלושה מתלמידיו, בעת שהיו קטינים, תדירות ביצוע העבירות, חומרתן והכסות הדתית הלגיטימית שניסה לשוות להן, תוך ניצול מעמדו בקהילה אליה משתייכים ותוך הבטחה כי קירבה זו תזכה אותם במעמד גבוה בקהילתם - כל אלו מקימים כנגדו עילת מעצר, שכן קיים יסוד סביר לחשש שהמשיב יסכן את ביטחונם של ציבור הקטינים בכלל ושל המתלוננים בפרט".
הרב דרעי נעצר לפני כשלושה שבועות בעקבות קטטה המונית במתחם שבו הוא מנהיג את קהילת מאמיניו. עם הגעת השוטרים למקום התברר שמדובר באירוע חמור יותר: בעקבות תלונה על כך שהרב תקף את אחד מתלמידיו, בן 13, פתחה המשטרה בחקירה. במקביל, בית דין רבני פרטי קרא לציבור להתרחק מדרעי ואף פסק שכל אדם שנפגע ממנו צריך להתלונן במשטרה.
2 צפייה בגלריה
עו"ד שרון נהרי עו"ד זאב לקט
עו"ד שרון נהרי עו"ד זאב לקט
עורכי הדין לקט ונהרי
(צילום: סטודיו תומאס )
תלונת הנער הובילה לחקירה נרחבת יותר, שבמהלכה התברר כי עוד שני תלמידים, בן 17 ובן 19, נפלו אף הם לפי החשד קורבן לתקיפות המיניות מצד הרב לאורך שנים. המתלוננים מסרו עדויות וראיות נוספות שקושרות את הרב דרעי למעשים המיוחסים לו.
עורכי הדין שרון נהרי וזאב לקט, שמייצגים את הרב נתנאל דרעי, הגיבו: "הרב כופר במעשים שיוחסו לו. אנחנו דוחים את הדיון כדי לצלם את התיק, ללמוד את הראיות ולהביא לשחרורו בהקדם".