הוארך בחמישה ימים מעצרו של הצעיר בן 21 מדרום הארץ, החשוד שאנס נערה בת 13 במלונית קורונה של משרד הרווחה לצעירים ונוער בסיכון, שבה שהו השניים ביפו. על פי החשד הוא אנס אותה פעמיים - יום אחרי יום - חנק אותה והכה אותה. כמו כן הוא חשוד בהדחה לסמים ואלכוהול. בשלב זה שמו עדיין אסור לפרסום.
נציג המשטרה יבגני קפילביץ אמר בפתח הדיון כי מדובר במקרה חמור מאוד של בעילת קטינה. "המסוכנות של החשוד היא ברמה גבוהה מאוד", אמר נציג המשטרה, שביקש להאריך את מעצרו בשמונה ימים. "החשוד לא מכחיש בחקירתו שקיים יחסים עם הקטינה, אך הוא טוען שהמעשים בוצעו בהסכמה מלאה".
3 צפייה בגלריה
שוטרי מז"פ במלונית הקורונה במרכז הארץ
שוטרי מז"פ במלונית הקורונה במרכז הארץ
שוטרי מז"פ אוספים ראיות במלונית שבה התרחש האונס לפי החשד
(צילום: מוטי קמחי)

בחקירה התברר כי החשוד הגיע למלונית רק לפני יומיים. במשטרה החלו לאסוף צילומי מצלמות אבטחה וחוקרי מז"פ אוספים דגימות מחדרי המלונית. במלונית נאסר על הדיירים לשהות עם בנות בחדריהם, בגלל שיש הפרדה מוחלטת בין קומת הגברים לקומת הנשים. "החשוד יצר קשר עם הקטינה למרות שהיא ביקשה ממנו שלא יגיע", אמר נציג המשטרה והוסיף שהחשוד כפה יחסי מין על הקטינה וגם חנק והכה אותה בחדרה.
סנגוריתו של החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית, עו"ד חגית רחמני, אמרה: "מדובר בבחור צעיר שאין לו רקע בעבירות מין או אלימות, שמצא את עצמו עצור, שלא יכול לממש את זכותו בבית המשפט כי הוא חולה קורונה. זאת מלונית שמיועדת מלכתחילה לאוכלוסייה בעייתית בגלל נסיבות החיים שלהם. גם הקטינה הגיעה למלונית מתוך צו של הרווחה, ולא בכדי היא נמצאת שם".
עורכת הדין הוסיפה: "מדובר באירוע אחד שהחל בשעות הצהריים, ואז המשיך לערב, כשלטענתו הקטינה פנתה אליו באינסטגרם. לדבריו היא טענה שהיא בת 16, והוא הבין שהיא בת 13 רק בזמן שנחקר בתחנת המשטרה. הוא טען שהם הגיעו אליה לחדר אחרי שהם התיידדו. לדבריו בשום שלב הקטינה לא עצרה אותו ממעשיו או אמרה לו שהיא לא מעוניינת, אלא שהיתה שם 'זרימה'". הסנגורית טענה כי המדריך במקום הגיע לחדר רק לאחר שזוהה גבר בחדרה, בניגוד לחוקי המקום. "לא שמעו צעקות, התנגדות או אלימות, ואני בספק אם כשהמדריך נכנס לחדר היא ספרה לו שהיא נאנסה".
3 צפייה בגלריה
שוטרי מז"פ במלונית הקורונה במרכז הארץ
שוטרי מז"פ במלונית הקורונה במרכז הארץ
צוותי מז"פ במלונית שבה התרחשו המעשים
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
שוטרי מז"פ במלונית הקורונה במרכז הארץ
שוטרי מז"פ במלונית הקורונה במרכז הארץ
(צילום: מוטי קמחי)
שופט בית משפט השלום בתל אביב אור ממון הורה על הארכת המעצר של החשוד בחמישה ימים וקבע כי "עיון בתיק מלמד על מסוכנות גבוהה".
בעקבות המקרה פנתה המועצה לשלום הילד למנכ"ל משרד הרווחה בדרישה "להקים באופן מיידי ועדת בדיקה שתבחן כיצד אירועים חמורים כל כך התרחשו לכאורה תחת עינו הפקוחה של הצוות המקצועי". מנהלת המרכז לליווי ילדים נפגעי עבירה לירון אשל כתבה המכתב ששלחה: "נדרשת בדיקה יסודית ומיידית כיצד יתכן שקטינים ובגירים בסיכון שוהים יחדיו במלונית ללא הפרדה. אין לעבור על מקרה חמור זה לסדר היום".
ואכן, משרד העבודה והרווחה הודיע על הקמת ועדת חקירה למקרה, שתתחיל את עבודתה לאחר סיום חקירת המשטרה. עוד נמסר מהמשרד: "מדובר במלונית ייעודית לחולים מאומתים ממסגרות חוץ ביתיות של הרווחה לבני נוער ולצעירים. הצוות הטיפולי במלונית דיווח למשטרה מיד עם היוודע המקרה והנערה מטופלת מקרוב על ידי צוות של הרווחה".
השתתפה בהכנת הכתבה: הדר גיל-עד