2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו מיכל שיר
בנימין נתניהו מיכל שיר
רה"מ נתניהו וח"כ שיר
(צילום: AFP, אבי מועלם)
ביקורת גם בתוך הליכוד נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. ברקע ישיבת הממשלה על החמרת ההגבלות לציבור ותוכנית המענקים של ראש הממשלה לכלל הציבור הישראלי, פרסמה הערב (יום ה') ח"כ מיכל שיר מכתב פתוח לנתניהו שבו התריעה: "אם לא נתעורר - נקרוס. אסור להתנתק מהעם".
שיר אף עקצה את ראש הממשלה, שהתגאה אתמול על "הצלחת ישראל מול הקורונה", לאחר פרסום נתונים שלפיהם ישראל נמנית עם שלוש המדינות היחידות שבהן אין תמותה עודפת מאז תחילת 2020. לדברי ח"כ שיר, "לא שיווק והאדרה עצמית, על איך אנחנו 'טובים ביחס לעולם' – במקום להיות פשוט הכי טובים שאנו יכולים להיות. ככה מגיעים בדיוק לנקודה הלא טובה שבה אנו נמצאים כיום".
בפתח דבריה ציינה שיר: "ישנם דברים שחייבים להיאמר, שחובה עליי כנבחרת ציבור להגיד. קשה לי לכתוב את הדברים האלו. אך כאימא, וכמי שהקימה וניהלה חברה וכמעסיקה לשעבר, כישראלית וכחברת ליכוד מילדות - בתוך עמי אני חיה. מדינת ישראל לא במקום טוב".
ח"כ שיר ציינה כי מאז ומתמיד השתייכה לתנועת הליכוד. לדבריה, "ראש הממשלה חייב לקבל ביקורת מבית מבלי שאנשיו יאשימו כל מי שמטיל ספק או מביע דאגה, כרדיקל או שמאלן. אסור להתנתק מהעם. אסור לזלזל במצוקה אמיתית".

"לא יכולה להסכים עם איומים"

היא הוסיפה: "כמי שגדלה על נזקי סיאוב מפא"י ההיסטורית, איני יכולה להסכים עם השתקת בית המחוקקים, או איומים על ראשי ועדות וחברי כנסת - שיצביעו ויפעלו כרובוטים בהתאם לדף המסרים ולא – עתידם הפוליטי בסכנה.
"אני חברת ליכוד וחברת קואליציה ונלחמת בוועדת הכספים, כי אני לא אוטמת את אזני ושומעת את זעקת הציבור ומטפלת באין סוף פניות של אזרחים, שכירים, עצמאיים ובעלי עסקים, רובם מיואשים, חלקם כבר לא מבקשים כסף אלא מזון".
עוד ציינה ח"כ שיר כי נתניהו, "מר כלכלה" כהגדרתה, חייב להבין כי מהמשבר סובלים כולם ללא קשר לשיוך פוליטי. "נכון להיום (ומתחילת המשבר) אין באמת תוכנית סדורה ואפקטיבית לניהול המשבר הכלכלי. חלוקת כספים אינה תוכנית".
לסיכום דבריה כתבה ח"כ שיר: "עלינו לחזור למה שבאמת חשוב: האזרח הקטן, בעלי העסקים והעצמאים, למימוש מדיניות בפועל ולא הסברה או גימיקים. העיסוק בפוליטיקה קטנה, בכניעה לפקידות שלא הוציאה מעודה חשבונית או ניהלה עסק, בשפיכה שרירותית של מיליארדים לטובת שקט תעשייתי, בהאשמת הציבור, בפגיעה בכנסת - כל זאת לא מהווה תוכנית שתיתן מענה אפקטיבי לאזרחי ישראל".
2 צפייה בגלריה
גדעון סער
גדעון סער
"מתקשה למצוא רעיון הגיוני". ח"כ סער
(צילום: אבי מועלם)
גם ח"כ גדעון סער מתח ביקורת ברקע שורת ההגבלות שעליהן דנה הממשלה. לדבריו, "אני מתקשה למצוא רעיון מסדר הגיוני בהחלטות שיובאו לממשלה הערב. הן יביאו בוודאות להחרפת הפגיעה בכלכלה אך ספק אם ישיגו את התכלית הרצויה. עדיף: לקיים עבודת מטה מסודרת ולא להיחפז".
בציוץ נוסף בטוויטר כתב ח"כ סער: "בין הדברים המוזרים בערב הזה: נתונים על הדבקה בחופים (מקום פתוח) לא הוצגו בציבור. מומחי הבריאות לא מצליחים להבין את הלהיטות לסגור אותם (פרופ׳ ברבש, למשל). להבנתי, שר הבריאות לא דוחף לסגור את החופים. אז למה למנוע בימי הקיץ החמים את חוף הים, מקום מפלט חינמי?".
ביקורת נגד צעדי הממשלה הושמעה גם מתוכה. כך למשל אמר השר אסף זמיר (כחול לבן): "ההמלצות להגבלות שמביאים הערב לממשלה יסבו נזק אדיר למשק. סגירת בתי הספר של החופש הגדול והגנים היא סגר דה פקטו להורים שאמורים לצאת לעבוד.
"סגירת המסעדות לחלוטין, מיותרת נוכח נתוני ההדבקה הנמוכים ובעיקר בעיקר- עוד לא חלפו שבועיים מאז שהטלנו מגבלות וידענו מראש שאת תוצאותיהן נתחיל לראות רק בשבוע הבא. זו התנהלות לא אחראית ונטולת היגיון. האמון הציבורי בהחלטות הממשלה נמוך וקבלת החלטות פזיזות ודרמטיות כאלו רק תנמיך אותו עוד יותר".