3 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
שר הביטחון גנץ בקריה
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
הקבינט המדיני ביטחוני קיבל היום (יום ד') את הצעתו של שר הביטחון בני גנץ, לפיה מעתה ישראל לא תאפשר החזרת גופות מחבלים כלל. ההחלטה תחול על גופות מחבלים שפצעו, הרגו או נשאו אמצעי לחימה, גם אם אינם משויכים לחמאס.
ההחלטה נוגעת למחבלים שיצאו מיהודה ושומרון וגם למחבלים יוצאי רצועת עזה. במקרה שמדובר באירוע של מפגע בודד, תתקבל החלטה ספציפית בתיאום בין הדרג הצבאי לדרג המדיני.
השר גנץ ביקש לקדם את העניין כבר בחודש יוני. הוא הסביר: "מאז כניסתי למשרד הביטחון, הוריתי לייצר חבילת הרתעה נרחבת, שבמסגרתה הנחיתי שלא לשחרר גופות מחבלים, להכריז ולחלט כספים של ארגוני טרור ולהעצים את התקיפות והתגובות לכל הפרה של השקט, בכל אחת מהגזרות".
3 צפייה בגלריה
הדר גולדין, אורון שאול, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד
הדר גולדין, אורון שאול, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד
"אי החזרת הגופות - חלק מהמחויבות להשבת הבנים"
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
בנט שהציע בעבר לעצור את החזרת הגופות בירך
(צילום: אופיר יצחק)
הוא רמז כי הצעד יסייע בין היתר להשבת השבויים והנעדרים. "אי-החזרת גופות מחבלים היא חלק מהמחויבות שלנו לשמור על ביטחון אזרחי ישראל, וכמובן להשיב את הבנים הביתה. אני מציע לאויבנו שיבינו ויפנימו היטב את המסר".
בסוף חודש יוני הורה גנץ לצה"ל להאיץ את מלאכת איתור גופות של מחבלים המוחזקים בידי ישראל, אך מקום קבורתם לא נודע. מדובר בכמה עשרות גופות מחבלים, מטרת המהלך היא להחזיק בקלף מיקוח נוסף מול חמאס. הצעתו של ראש הממשלה החליפי באה על רקע עתירות לבג"ץ בדרישה מישראל להחזיר לפלסטינים גופות. הקבינט נדרש למעשה להחליט על מדיניות בנושא.
מי שבירך על ההחלטה הוא שר הביטחון לשעבר, ח"כ נפתלי בנט, שהציע בעבר לעצור לחלוטין החזרת גופות. הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מברך את הקבינט הביטחוני על אימוץ מדיניות שלא לשחרר גופות מחבלים".