יו"ר מפלגת רע"מ שהפכה ללשון מאזניים בבחירות לכנסת ה-24, מנסור עבאס, נפגש עם נציג הליכוד איוב קרא. זאת, בזמן הפלונטר הפוליטי שבו לאף גוש אין רוב נמשך. משני הכיוונים נשמעו קולות התנגדות, אך קרא התייחס לכך וכתב: "צריך לחבק את הזרם הפרגמטי של מנסור ולא לפגוע בו בהצהרות עקרות ומזיקות".
3 צפייה בגלריה
מפגש בין איוב קרא (הליכוד) ומנסור עבאס (רע"מ) בביתו בכפר מראר מע'אר
מפגש בין איוב קרא (הליכוד) ומנסור עבאס (רע"מ) בביתו בכפר מראר מע'אר
קרא ועבאס בפגישה בכפר מרר

קרא, לשעבר שר מטעם הליכוד ששובץ הפעם במקום ה-41 ברשימה ולא ייכנס לכנסת הנוכחית, ביקר היום (שבת) בכפר מרר, שם מתגורר עבאס. זאת, ככל הנראה בניסיון להטות את כף המאזניים לטובת גוש הימין. חלק קצר מהפגישה תועד, ובו עבאס משמיע את התלבטותו לקרא. "או שנאסוף כיסאות ואנחנו הולכים, ובסוף לא נעשה כלום, בסוף יהיה שיתוק. אנחנו לא יכולים ללכת ימינה או שמאלה, לא יכולים לצאת להפגנה, אז מה אתה - כלים פרלמנטריים וזהו?", אמר עבאס. קרא ענה לו: "זה כמו מדבר, אין כלום. בסוף אתה צריך מעשים".
הביקור זכה לביקורת וחילוקי דעות ברשתות החברתיות. אחדים מתחו ביקורת על כך שעבאס קיבל את קרא ואחרים תמכו בצעד הזה. "עבאס לא היה צריך לקבל את קרא. מדובר באדם שתמיד יש לו עמדות נגד החברה הערבית", כתבו המתנגדים. מנגד, טענו כי פסול במפגש. "לא יכול להיות שעבאס יגרש אותו. המבחן האמיתי הוא בכנסת, לא צריכים לשפוט אדם בגלל ביקור", כתבו.
3 צפייה בגלריה
מנסור עבאס
מנסור עבאס
מנסור עבאס. קיבל ארבעה מנדטים למרות המדגמים
(צילום: אלעד גרשגורן )

בחברה הערבית מחכים לראות כיצד רע"מ תבחר לפעול. חלק טוענים כי אם עבאס יטעה בצעדיו הפעם, בפעם הבאה לא יהיה לו סיכוי לזכות בקולות.
איוב קרא מצידו התייחס לפגישה ואמר כי היא התקיימה למרות הקולות בימין שהתנגדו למהלך. "לעניות דעתי הם נובעים מחוסר הבנה בסיסי", כתב קרא. "ראש הממשלה נתניהו עשה צעדים אדירים בשנה האחרונה לקדם את השלום הכלכלי עם העולם הערבי ובנוסף בפעם הראשונה שם לו למטרה גם לקרב את הציבור הערבי, וזאת בצל השלום הכלכלי והמלחמה בקורונה, וזה נתפש מאוד חיובי במגזר", הסביר קרא.
3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו איוב קרא
בנימין נתניהו איוב קרא
בנימין נתניהו איוב קרא
(צילום: יואב דודקביץ')
"הפלג של רע"ם פרש מהמשותפת ורץ באופן עצמאי לכנסת מתוך ראייה שהמשותפת איננה עוזרת בדרכה הקיצונית לשלב ולקדם את המגזר הערבי, והכלים הפלמנטריים לא מספיקים למטרה זו. רע"מ קיבלה תמיכה מהמצב החדש והפכה לאלטרנטיבה למשותפת הקיצונית", הוסיף קרא.
לדבריו, "צריך לברך על התפישה החדשה של מנסור וחבריו וחובה לחבק אותם כדי לנסות להביא את המגזר לדרך חדשה לטפל באלימות הבעייתית, בפיתוח הישובים ועוד. אחיי סמוטריץ' ובן גביר היקרים, המגזר הערבי לא מקשה פוליטית אחת - הוא כמו עם ישראל - יש בו דעות שונות. צריך לחבק את הזרם הפרגמטי של מנסור ולא לפגוע בו בהצהרות עקרות ומזיקות כדי לקיים את הפסוק 'וגר זאב עם כבש'".