1 צפייה בגלריה
"תחזירו את החשוד שלכם דחוף". אילוסטרציה
"תחזירו את החשוד שלכם דחוף". אילוסטרציה
"תחזירו את החשוד שלכם דחוף". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
מעצרו של פלסטיני שנחשד בגניבת מכונית הציל ככל הנראה את חייו: מדובר בתושב טול כרם בשנות ה-20 לחייו, שבדיקה רפואית שעבר אחרי שנתפס העלתה כי הוא זקוק לטיפול דחוף בשל בעיה סבוכה בריאותיו.
בימים האחרונים יצאו בלשי יחידת אתג"ר בלהב 433 לפעילות סמויה במטרה להתחקות אחר כנופיית גנבי כלי רכב שפעלה באזור המרכז והשרון. בשעות הבוקר המוקדמת התקבל מידע על שתי מכוניות מאזדה שנגנבו מפתח תקווה וגבעת שמואל שעושות דרכן לשטחים. ליד קלנסווה נתקלו הבלשים בשני הנהגים ובנהג רכב מוביל שנחשד גם הוא כגנוב. השלושה ירדו מהמכוניות וניסו לברוח אך נעצרו לאחר מרדף קצר.
בדיקה ראשונית העלתה כי מדובר בשלושה צעירים תושבי טול כרם שלמטרת הגניבות השתמשו ככל הנראה במכשיר טכנולוגי המבצע קידוד של הנעת הרכב ומבטל את המפתח המקורי. בחיפוש בכלי הרכב נתפס משבש תדרים דיגיטלי.
לאחר המעצר פנה אחד החשודים לבלשים ואמר להם כי הוא אינו חש בטוב. מאחר שניכר הוא התקשה בנשימה, לקחו אותו השוטרים ישירות לבית החולים. בתום סדרת בדיקות כלליות הוא שוחרר, נלקח לחקירה במשרדי להב 433 ומשם לבית המשפט שם הוארך מעצרו בשישה ימים.
אלא שזמן קצר לאחר שהבלשים העבירו את החשודים לשירות בתי הסוהר, התקבל ביחידת אתג"ר טלפון בהול מבית החולים, שבו נמסר להם: "תחזירו את החשוד שלכם דחוף. הוא חייב טיפול מציל חיים".
התברר שאחרי שהחשוד עזב את בית החולים הגיעו תוצאות הבדיקות והתגלה שהחשוד סובל מבעיה חמורה בכליות ובריאות. הדחיפות בצד השני של הקו הייתה ברורה, ולכן יצא צוות במהירות לבית המעצר, "שלף" את החשוד שלא הבין מדוע הבלשים חוזרים אליו וכלל לא ידע שהוא בסכנת חיים.
רק בתום טיפול דחוף והנחיות לשירותי הרפואה של שב"ס, שוחרר החשוד מבית החולים. "חשוב מאוד שתפסנו את הכנופייה ושהם יקבלו את העונש שלהם", אמרו במשטרה. "אבל לא פחות חשוב שהצלנו את חייו של הבן אדם".