מהומה פרצה הבוקר (יום ג') בבית החולים אסף הרופא שבצריפין בעקבות עיכוב בתהליך שחרור גופתה של אישה שהלכה לעולמה. בתיעוד מהמקום שהגיע לידי ynet נראים בני משפחתה של האישה מתעקשים להיכנס בדחיפות ובצעקות למחלקת טיפול נמרץ לב בבית החולים שם נפטרה - אך נבלמים על ידי אנשי הצוות הרפואי והאבטחה של המוסד הרפואי. צפו בתיעוד המהומה שבפתח הכתבה.
5 צפייה בגלריה
קטטה באסף הרופא בעקבות משפחה שרצתה להפרד מקרובה אך סירבו להכניסם בטענה כי היא נפטרה מקורונה ויש חשש כי ידבקו
קטטה באסף הרופא בעקבות משפחה שרצתה להפרד מקרובה אך סירבו להכניסם בטענה כי היא נפטרה מקורונה ויש חשש כי ידבקו
המאבטחים בלמו את בני המשפחה
לטענת בני משפחתה של האישה, היא שוחררה לפני כחודש מבית החולים לאחר שאושפזה במחלקת קורונה עם תוצאה שלילית, ואולם היום סירבו לתת להם להיפרד ממנה בטענה כי למעשה היא נמצאה חיובית לקורונה.
"היה לה אירוע לבבי והביאו אותה לטיפול נמרץ לב", סיפרה בתה של האישה. "שלושה ימים לא יצאנו מבית החולים, וקראנו עליה 'שמע ישראל'. היינו לידה ובלי מיגון. בשבוע שעבר היא עברה צנתור בטיפול נמרץ לב. בשעה ארבע וחצי לפנות בוקר הגיעה האחות והודיעה שלא לא נותר לה עוד הרבה זמן. לקחו לה דם ולאחר מכן נאמר לנו שהיא הייתה חולת קורונה. זה משהו הזוי, כי הרי לא התמגנו גם הצוות הרפואי לא התמגן. אחרי שהיא נפטרה התוצאה של הבדיקה שלה נמצאה חיובית גבולית".



היא הוסיפה כי "עד עכשיו היא עם המכשור בפה, שעות רבות לאחר שנפטרה. היא עדיין בחדר בטיפול נמרץ ולא נותנים לנו להיכנס. רצינו בסך הכול לקרוא תהילים לידה ואנחנו מתחננים כדי שיתנו לנו להיפרד מאמא שלנו ויתנו לנו את תעודת הפטירה שלנו. מחמש ורבע עד עכשיו לא נתנו לנו תעודת פטירה, היא עדיין מחוברת לכל המכשירים. ההסבר שלהם היה שהיא חולת קורונה. אנחנו מרגישים כרגע נורא. הילדים, הנכדים שלה וכולם רוצים להיכנס. בסך הכול ביקשנו להיפרד ממנה בצורה מכובדת, על מנת שלא יהיה ביזיון המת. אנחנו רוצים לקבור את אמא שלנו במהרה".
מהמרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא) נמסר: "חולת קורונה שהייתה מאושפזת ושוחררה לאחר שהשתפר מצבה, חזרה עם החמרה במצבה ואושפזה שוב. במהלך האשפוז בשל מצבה, נלקחה בדיקת קורונה נוספת בה היא נמצאה חיובית. לאחר שנעשו כל המאמצים להילחם על חייה, היא נפטרה ואנו משתתפים בצער המשפחה. בסרטון מתועדת התנהגותם האלימה של חלק מבני המשפחה כלפי צוותים רפואיים שהיא לחלוטין איננה מקובלת. המשפחה טוענת כי הנפטרת מוגדרת כמחלימה מקורונה ולא חולת קורונה, אולם היחידה הארצית לזיהומים קבעה שהיא חולה ולא החלימה מקורונה".