1 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו אביחי מנדלבליט
בנימין נתניהו אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליט ובנימין נתניהו
(צילום: רפי קוץ, עמית שאבי)
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט צפוי לאמץ את המלצת המשטרה והפרקליטות ולסגור את פרשת המניות של ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת, לאחר שבדיקות רבות שנערכו, בהן גם חיקורי דין בארה"ב, לא העלו חומר משמעותי.
הפרשה נולדה בעקבות דיווח של מבקר המדינה הקודם יוסף שפירא שהעביר ליועץ המשפטי לממשלה לפני כשנתיים חשש לדיווח שקר של נתניהו לוועדת ההיתרים שליד מבקר המדינה על היקף ושווי החזקותיו במניות. בתחילה, מנדלבליט ופרקליט המדינה דאז שי ניצן החליטו שלא להעביר את חומרי החקירה ולא להורות על בדיקת המניות ערב הבחירות לכנסת כדי שלא להשפיע על תוצאותיהן.

ועדת ההיתרים שליד מבקר המדינה פרסמה שלנתניהו היו התקשרויות עם בן דודו נתן מיליקובסקי, אשר רובן לא דווחו כנדרש בחוק. על פי הפרסום באוגוסט 2007, בעת שכיהן כיו"ר האופוזיציה, רכש נתניהו כ-1.7% ממניות חברת SeaDrift ב-600 אלף דולר, באמצעות חברת החזקות. בשנת 2008 חברת הענק "גרפטק" החלה בהליך רכישה של שתי חברות המתחרות ובהן SeaDrift שבשליטת האחים מיליקובסקי.
ב-31 במרץ 2009 נכנס נתניהו לתפקידו כראש ממשלת ישראל. באותה שנה נתנה ועדת ההיתרים לנתניהו היתר זמני שלא להעביר את המניות שהחזיק בחברה של בני דודיו לנאמנות עיוורת, והוא קיבל הארכה של 30 יום.
בנובמבר 2010 מכר נתניהו את המניות הללו לחברה אחרת ב-16 מיליון שקל. מהחלטת ועדת ההיתרים בשנת 2010 עלה כי נתניהו לא העביר באותה שנה לנאמנות עיוורת את מניותיו בחברה, שפעלה בתחום תוספי הפלדה.
הבדיקה שנערכה במשטרה יחד עם רשויות נוספות כללה פניות לרשויות בחו"ל, אולם בסופן הובהר לפני כחודשיים כי לא נמצא חומר ראיות מספיק לפתיחה בחקירה פלילית.