מפלגת הלייבור בבריטניה התנצלה בפני עובדים לשעבר שאותם תקפה, אחרי שמתחו ביקורת על הטיפול בבעיית האנטישמיות במפלגה.
העימות היה בשנה שעברה, כשאת המפלגה הנהיג איש השמאל הקיצוני ג'רמי קורבין. כהונתו של קורבין לוותה בטענות רבות על אנטישמיות במפלגה ועל הצהרות בעייתיות של חבריה. קיר סטארמר, המנהיג החדש של הלייבור, רוצה לפתוח דף חדש ולהחזיר את המצביעים היהודים שנטשו.
3 צפייה בגלריה
בחירות בריטניה קיר סטארמר  יו"ר חדש מפלגת ה לייבור
בחירות בריטניה קיר סטארמר  יו"ר חדש מפלגת ה לייבור
קיר סטארמר, היו"ר של מפלגת הלייבור
(צילום: gettyimages)
בדצמבר הלייבור וקורבין ספגו מפלה בבחירות מול בוריס ג'ונסון והשמרנים. זה היה ההפסד הרביעי ברציפות של המפלגה בבחירות, והתוצאה הגרועה ביותר מאז הבחירות ב-1935. קורבין התפטר אחרי התבוסה ובאפריל נבחר סטארמר למנהיג המפלגה.
סטארמר, איש שמאל מתון, מנסה לשקם את המפלגה לקראת הבחירות שיהיו ב-2024. באפריל, אחרי הניצחון בבחירות ליו"ר המפלגה, אמר על בעיית האנטישמיות: "ראיתי את הצער בקהילות יהודיות רבות. בשם מפלגת הלייבור, אני מתנצל. אני אעקור את הרעל הזה משורשיו, ואשפוט את ההצלחה בהתאם לחזרתם של החברים היהודים, שהרגישו שהם כבר לא יכולים לתמוך בנו".
בשנה שעברה התראיינו שבעה עובדים לשעבר במפלגה לסרט התיעודי "האם הלייבור אנטישמית?", ששודר בתוכנית תחקירים ב-BBC. העובדים לשעבר אמרו שבכירים שמקורבים להנהגת הלייבור התערבו בהליך הטיפול בתלונות אנטישמיות. חלק מהעובדים, שהיו במחלקה המשפטית של המפלגה, דיווחו על עלייה משמעותית בכמות התלונות מאז שקורבין (פרו-פלסטיני ומתנגד חריף של ישראל) נבחר להנהיג אותה ב-2015.
3 צפייה בגלריה
בחירות בריטניה קיר סטארמר  יו"ר חדש מפלגת ה לייבור
בחירות בריטניה קיר סטארמר  יו"ר חדש מפלגת ה לייבור
מנסה להחזיר את המצביעים היהודים. קיר סטארמר
(צילום: gettyimages)
בלייבור אמרו ששבעת העובדים לשעבר לא פעלו בתום לב כשהתראיינו לסרט, מכיוון שהם מתנגדים להנהגתו של קורבין. המפלגה גם האשימה את העיתונאי שיצר את הסרט בניסיון להטעות את הציבור, כחלק מקידום אג'נדה נגד קורבין. בתגובה החליטו המושמצים להגיש תביעת לשון הרע נגד המפלגה.
בפשרה שאליה הגיעו הצדדים בבית המשפט חזרה בה המפלגה מההאשמות נגד העובדים לשעבר ונגד העיתונאי, התנצלה והסכימה לשלם פיצויים. "בשנים האחרונות האנטישמיות הייתה כתם על מפלגת הלייבור", אמר דובר במפלגה. "אם אנחנו רוצים להחזיר את אמון הקהילה היהודית אנחנו חייבים להציג שינוי בהנהגה".
3 צפייה בגלריה
קורבין מגיע למרכז ספירת הקולון בצפון לונדון
קורבין מגיע למרכז ספירת הקולון בצפון לונדון
קורבין מחה: "החלטה פוליטית, לא משפטית"
(צילום: AFP)
קורבין, שנשאר במפלגה כמחוקק, מתח ביקורת על הפשרה וההתנצלות. "זו החלטה פוליטית, לא משפטית", הוא אמר.
ביוני הדיח מנהיג הלייבור סטארמר את רבקה לונג-ביילי, אחת הדמויות הבכירות במפלגה ובעלת ברית של קורבין. סטארמר, שניצח את לונג-ביילי בפריימריז, החליט להדיח אותה מתפקיד שרת החינוך בממשלת הצללים של האופוזיציה מכיוון ששיתפה בטוויטר מאמר שלטענתו מכיל תיאוריית קונספירציה אנטישמית.