ממלא מקום ראש עיריית רמת גן ויו"ר ועדת החינוך העירונית, ליעד אילני, הגיש הבוקר (ג') את התפטרותו לראש העיר כרמל שאמה הכהן – ותקף בחריפות את התנהלותו. לטענתו שאמה הכהן עוסק בשנה האחרונה בקידומו האישי בפוליטיקה הארצית והפך את העיר רמת גן למקפצה ותחנה בדרך עבורו, במקום לטפל בבעיות הרבות שנוצרו במשבר הקורונה.
מסביבתו של שאמה הכהן, שדוחה את הטענות, נמסר: "אוהב את ליעד כאחד מילדי, אך יחד עם זאת ידוע שחוסך שבטו שונא בנו ולכן לא נותרה לי ברירה אלא להעמידו במקומו בכל עת שטעה והוא בחר להגיב בילדותיות. מאחל לו בהצלחה".
2 צפייה בגלריה
אריאל שאמה הכהן, ראש עיירית רמת גן
אריאל שאמה הכהן, ראש עיירית רמת גן
כרמל שאמה הכהן, ראש עיירית רמת גן. "הטענות מביכות"
(צילום: תומי הרפז)
אילני יעזוב את תפקידו וישמש כיו"ר האופוזיציה, במטרה להתמודד על ראשות העיר רמת גן בבחירות המוניציפליות הבאות. במכתב ששלח לראש העיר האשים אותו אילני: "כולך עסוק במה רמת גן יכולה לעשות למען כרמל שאמה, בשיקולי יח"צנות בוטים ופופוליסטיים. לפיכך אתה מקבל החלטות הנוגעות לציבור, בהתאם למה ישיג לך את האייטם הבא בערוצי הטלוויזיה".
במכתב שלו טען אילני כי שאמה הכהן "בזבז כספי ציבור" לשם פרסום אישי ו"האדרת שמו" – במקום לכאורה "להשקיע בחינוך ילדי העיר ובניקיון העיר". לדבריו, "קיוויתי שהתפקיד יעניק לך תחושת שליחות ושאר רוח, אך זה חזק ממך".
הוא כתב עוד: "בזמן שמצבם הרגשי והלימודי של ילדי רמת גן ובני הנוער מידרדר, מצאת לנכון לערוך מסיבות, לחלק מתנות ולבזבז מיליוני שקלים מכספי התושבים במקום להשקיע אותם במקומות החשובים באמת – דור העתיד".
2 צפייה בגלריה
ליעד אילני
ליעד אילני
ליעד אילני. התפטר וישמש כעת ראש האופוזיציה בעיריה
(צילום: מוטי קמחי)
לסיום הוסיף: "אין לי עניין בכיסא, בתואר, בשכר, או בכל כיבוד אחר – יש לי עניין רק למלא את שליחותי, לחזק ולטפח את העיר רמת גן ולהילחם עבור התושבים. מצער שאינך חולק עמי את תחושת השליחות העזה הזאת ועל כן סיעתי לא תמשיך עמך ותפעל עבור תושבי העיר משורות האופוזיציה".
בתוך כך, בישיבת מועצת העיר רמת גן שנערכה אתמול טען חבר המועצה שלומי בן ששון, המשמש חבר בוועדת הביקורת, כי בדו"ח שערכו בוועדה נמצא כי עיריית רמת גן תורמת לעמותות ללא קביעת קריטריונים, ליווי של הייעוץ המשפטי וליווי של המנהל הכספי.
בן ששון אמר: "מחלקת תרבות תורנית, מסתבר, מעל החוק, מעבירה כ-2 מיליון שקלים בשנה. ומה העמותות עושות עם הכסף? חלק מהעמותות משתמשות בכסף לנסיעות וטיולים בכל רחבי הארץ, חלק מהעמותות משתמשות בכסף קייטרינג ושירותי הסעדה טעימים כאלו ואחרים וחלק מהעמותות משתמשות בכסף לבילוי ונהנתנות, כמו קריוקי, מסיבת פורים, יום גיבוש בצפון, ואפילו לטיסות לחו"ל. כן רבותיי, אתם שילמתם 10 אלף שקל כדי שחברי עמותה יטוסו לחו"ל", אמר.
בישיבת המועצה עלו טענות נוספות נגד התנהלות העירייה והעומד בראשה – ובמהלכה היו שכינו אותו "נוכל" ו"שקרן". שאמה הכהן יצא נגד הטענות ואמר: "זה מביך, יושב פה יו"ר ועדת הביקורת, מטיף מוסר עם אינטונציות והערות פוליטיות גרידא ולמה זה מביך? כי על הספר כתוב 2019, שזו השנה שהתחלנו לתקן, אבל הדו"ח עוסק בשנים 2017 כשהוא היה סגן ראש העיר".
שאמה הכהן הוסיף בדיון: "יש לי זכות לומר לציבור את האני מאמין שלי ואני אומר לכם, זה לא רק הפארסה הזו של לקחת דו"ח שעוסק ב-2017-2018 ולהגיד 'פה אתם מבזבזים, פה יש שחיתות' – אבל כשאני נבחרתי קיבלתי טלפון מהגזבר הקודם עוד לפני שהושבעתי והוא אמר לי 'אדוני ראש העיר, העיר על סף תהום תקציבית, אם לא תיקח החלטות קשות ואמיצות – לעיר הזו אין עתיד כעיר איתנה'. אני הסתובבתי בקמפיין שלי ודיברתי כמי שרוצה לנהל עיר חזקה מאוד פיננסית ולקחתי על עצמי להילחם על כל שקל ולא לתת להוציא כל שקל מיותר".