לאחר שנדבקה בקורונה ניסתה השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל להטעות את אנשי משרד הבריאות שערכו לה חקירה אפידמיולוגית: היא אמרה להם שנדבקה מהנהג שלה, אבל הבוקר (יום ב') דווח כי בפועל היא שהתה בבית כנסת בטבריה - כ-150 ק"מ מביתה בתל אביב ובניגוד להנחיות הסגר. כך דווח לראשונה ב"הארץ". ל-ynet נודע כי במשרד הבריאות מנסים ללא הצלחה להשיג אותה להשלמת החקירה האפידמיולוגית.
יותר מחצי יממה אחרי הפרסום הראשוני מסר מקורב לגמליאל כי "כתובת מגוריו של בן זוגה בטבריה, בדירה שמשמשת אותם בעיקר בחופשות, חגים ובסופי שבוע אבל גם בימי חול. בנוסף, על פי תקנה 2(17) מותרת יציאה ממקום שהייה קבוע אחד למשנהו וכך נהגה השרה על פי ההנחיות. בית הכנסת פעל על פי נוהלי פיקוד העורף ומשרד הבריאות".
במשרד הבריאות טרם הגיעו לכל המגעים עם השרה עד עכשיו והם נתקלים בקשיים להשיג את השרה. משרד הבריאות סירב להגיב.


1 צפייה בגלריה
ראש העיר פ"ת עם השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל שאובחנה כחולת קורונה
ראש העיר פ"ת עם השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל שאובחנה כחולת קורונה
השרה גמליאל עם ראש העיר גרינברג (משמאל)
השרה גמליאל נסעה לפני יום כיפור למשפחתו של בעלה, חובב דמרי, והתפללה בבית הכנסת עץ החיים בשיכון ד' בטבריה. אתמול פורסם שהיא סיפרה לחוקרי משרד הבריאות שנדבקה מהנהג שלה, אלא שמהחקירה האפידמיולוגית התברר שבני משפחתה הגרעינית, שנדבקו יחד איתה, כלל לא באו במגע עם הנהג.
לבסוף הודתה גמליאל שביקרה עם משפחתה ביום כיפור בבית כנסת. בעקבות המידע בדקו במשרד הבריאות כמה אנשים היו בבית הכנסת, ואם מספר המתפללים היה גבוה מהמותר.
אביו של הבעל, הרב שאול דמרי, הוא ראש הקהילה בבית הכנסת והיה בעבר חבר מועצת העיר. מתפללים סיפרו לחבריהם כי הכללים לא נשמרו במהלך התפילות, אולם סירבו לדבר עם התקשורת. הרב דמרי עצמו נשא לפני יומיים דרשה ביוטיוב, ובה סיפר כי תפילות יום כיפור היו השנה בצמצום, "אנשים נצמדו לגדר, לחלון לשמוע את כל נדרי, אל נורא עלילה ואת תקיעת השופר".
במקביל עולות טענות נגד ראש עיריית פתח תקווה, רמי גרינברג, שמסרב להיכנס לבידוד אף שנפגש עם השרה גמליאל ביום חמישי - לאחר שנדבקה.
דובר עיריית פתח תקווה מסר בתגובה כי הפגישה בין ראש העיר לבין השרה הייתה בשטח פתוח: "השרה הגיעה לזמן קצר ולכל אורך ביקורה לא נכחה בסמיכות לראש העיר, כפי שמורות ההנחיות לגבי 'מגע הדוק'. כל הנוכחים במקום עטו מסכות והקפידו על מרחקים".
בעבר כבר עלו טענות דומות לגבי גרינברג, לאחר שאחד מעוזריו נדבק בנגיף אך הוא לא הכניס עצמו לבידוד. מהעירייה נמסר: "ראש העיר שהה עד כה בבידוד שלוש פעמים, כאשר אכן נדרש לכך וזאת בשונה מהמקרה הנוכחי. ראש העיר הוא הראשון שנותן דוגמא אישית בכל הקשור לנגיף הקורונה ובכל הפרמטרים".
השתתפו בהכנת הכתבה: רענן בן צור ואחיה ראב"ד