כמו אלפי משפחות בישראל, משפחת דור מפתח תקווה החזירה בשבועות האחרונים את ילדיה למסגרות החינוך. וכמו אלפי משפחות - גם היא נכנסה בעקבות זאת לבידוד.
למור גפני-דור, אמם של אמה (8), ארי (5) ואיתן (שנה), היו חששות רבים בנוגע לחזרה למסגרות. "מההתנהגות של הבת שלי הבנתי שהצורך הנפשי של הילדים בשגרה חשוב יותר מהחששות שלי ושלחתי למסגרות, אך בלב כבד ותוך תקווה שלא אתחרט", סיפרה מור. "לצערי, ההודעה על הבידוד לא איחרה להגיע - שבוע בלבד לאחר החזרה למסגרות".
3 צפייה בגלריה
משפחת דור מפתח תקווה
משפחת דור מפתח תקווה
"ההודעה על הבידוד הגיעה שבוע אחרי החזרה למסגרות". משפחת דור
3 צפייה בגלריה
משפחת צור מהיישוב עשהאל שבהר חברון
משפחת צור מהיישוב עשהאל שבהר חברון
"הכל נעצר ברגע". משפחת צור
המשפחה נמצאת בבידוד, והיא לא לבדה: 89,146 תלמידים, מורות וגננות שוהים בבידוד בכל הארץ לאחר שנחשפו לחולה מאומת. מתוכם 81,072 תלמידים ו-8,074 אנשי הוראה, כך עולה מנתוני משרד החינוך. עוד נמסר כי 36 בתי ספר ו-456 גנים סגורים עקב התחלואה.
על רקע התחלואה הגדלה במערכת החינוך, קבוצות הורים כבר שיגרו מכתבי התראה טרם עתירה נגד ראשי הרשויות ושר החינוך בתביעה למנוע כניסת צוותי חינוך שאינם מחוסנים או נבדקים מדי שבוע לבתי הספר. ביום ראשון צפוי להכריע בית הדין לעבודה בעתירה שהגישה סייעת מכוכב יאיר שנאסר עליה להיכנס לבית הספר משום שלא התחסנה.

גם משפחת צור מהיישוב עשהאל בבידוד - עם שבעת ילדיהם. לאחר שבתם בת ה-9, טל חווה, נחשפה לחולת קורונה בזמן קריאת המגילה, ובשל העובדה כי לבנם הבכור, נריה, יש בר מצווה בשבוע הבא, החליטו ההורים שלא לקחת סיכונים. "תחושה מתסכלת מאוד", הודו ההורים עטרת וראי. "טל חווה רק עכשיו חזרה ללימודים, ומאוד שמחה לחזור והצליחה להיכנס לתלם. אבל אז הכל נעצר ברגע".

לפני החזרה לכיתות, עוברים בבית הנשיא

בינתיים, רגע לפני שתלמידי ז'-י' חוזרים לבתי הספר, מצאו בבית הנשיא דרך מקורית להחזיר אותם ללימודים: במהלך השבוע אירח בית הנשיא תלמידים מכיתות אלו במסגרת פעילות של מרכז המבקרים.
3 צפייה בגלריה
לומדים בבית הנשיא
לומדים בבית הנשיא
לומדים בבית הנשיא
התלמידים, שהגיעו מכל הארץ, זכו לסיור במשכן, ביקרו במרחבים ההיסטוריים והתמקדו בלימוד על עקרון השותפות בדגש על תוכנית הדגל של הנשיא ראובן (רובי) ריבלין. מדובר בתוכנית "תקווה ישראלית", שמטרתה חיזוק הממלכתיות וביסוס השותפות בין ארבעת המגזרים המרכזיים המרכיבים את החברה הישראלית – חילונים, דתיים-לאומיים, חרדים וערבים.
בסך הכול הגיעו מדי יום לפחות שלוש כיתות, בליווי המורות והמורים, והעבירו יום לימודים בחצר בית הנשיא, בהתאם למתווה המותר. הם זכו להרצאות בנושאי אזרחות מיועצי הנשיא - היועצת המשפטית אודית קורינלדי סירקיס, היועצת המדינית שולי דוידוביץ' והמזכיר הצבאי תא״ל עלא אבו רוקון. "למדנו דברים חדשים שלא ידענו, למשל על סמכויות הנשיא", סיפרו התלמידים שהשתתפו בפעילות.