עשרות אלפי עובדים עצרו היום (רביעי) בשעה 12:00 בצהריים את עבודתם למשך עשר דקות כדי להגדיל את המודעות למאבק באלימות נגד נשים ולהזדהות עמו. את עצירת המשק יזמה חברת החשמל תחת הכותרת "מכבים את האור, מדליקים נורת אזהרה". בהסתדרות, בחברת החשמל ובמקומות עבודה רבים ברחבי הארץ ערכו בשעה האחרונה עצרות הזדהות, אירועי זום בלבוש שחור והרצאות מיוחדות שהוקדשו לנושא. במהלך כל היום, במוקד שירות הלקוחות של חברת החשמל 103 מוקראים שמות הנשים שנרצחו בשנה האחרונה.
בעקבות קריאתו של יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, חברו למהלך חברות וגופים רבים. במהלך האירוע שהתקיים היום בהסתדרות, אמר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "העובדים במדינת ישראל עצרו עכשיו את העבודה במשק לעשר דקות כדי להביע תמיכה במאבק שחשוב לכל החברה הישראלית. נמשיך להיאבק עד שהאלימות הבלתי נסבלת נגד נשים תיעקר מהשורש".
3 צפייה בגלריה
הפסקת עבודה ל-10 דקות במכללת לוינסקי לחינוך כאות מחאה נגד אלימות כלפי נשים
הפסקת עבודה ל-10 דקות במכללת לוינסקי לחינוך כאות מחאה נגד אלימות כלפי נשים
"עניין שצריך להדאיג את כל החברה הישראלית". הפסקת העבודה במכללת לוינסקי
(צילום: הדס ארזי)
3 צפייה בגלריה
הפסקת עבודה ל-10 דקות בגן ההסתדרות כאות מחאה נגד אלימות כלפי נשים
הפסקת עבודה ל-10 דקות בגן ההסתדרות כאות מחאה נגד אלימות כלפי נשים
מפסיקים לעבוד בגן ההסתדרות
(צילום: דוברות ההסתדרות)
3 צפייה בגלריה
הפסקת עבודה ל-10 דקות בחברת החשמל כאות מחאה נגד אלימות כלפי נשים
הפסקת עבודה ל-10 דקות בחברת החשמל כאות מחאה נגד אלימות כלפי נשים
הזום של חברת החשמל
(צילום: דוברות חברת החשמל)
לדברי בר דוד, "חשוב לזכור שאלימות במשפחה היא לא בעיה של מישהו אחר, אלא עניין שצריך להדאיג את כל החברה הישראלית. אני קורא לכל אחת ואחד מהעובדים, להפגין מעורבות ולתמוך בכל פעילות הסברתית שיכולה לסייע בשינוי המציאות".
23 נשים נרצחו מתחילת שנת 2020, מתוכן 19 על רקע של אלימות במשפחה. מדובר במכת מדינה שרק הולכת ומחמירה תחת משבר הקורונה. בצל הסגרים, ההגבלות והמשבר הכלכלי נרשם זינוק חד באלימות נגד נשים, כשעשרות תיקים נפתחים מדי יום בגין אלימות במשפחה. כל אלה מתרחשים במקביל לעלייה של מאות אחוזים בפניות לגורמי סיוע ובפניות למחלקות לשירותים חברתיים ברחבי הארץ. לרשימת הקורבנות של התופעה נוספה בסוף השבוע האחרון גם דיאנה רז, שנרצחה לפי החשד על-ידי בעלה.
יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, יפתח רון-טל, אמר במהלך הפעילות הנרחבת שקיימה חברת החשמל: "עשרות אלפי עובדים ברחבי הארץ חדלו הבוקר לעשר דקות מעבודתם, כחלק מהיוזמה המשותפת לחברת החשמל ולהסתדרות העובדים - לצורך העלאת המודעות לאלימות כלפי נשים ובתוך המשפחה. נמשיך ונפעל בכל האמצעים שברשותנו על מנת למנוע את הרצח הבא".
בין החברות שעצרו את עבודתן לעשר דקות ניתן למנות את התעשייה האווירית, מקורות, אל על, טבע, קק"ל, אסם, שטראוס מים, עובדי המנהלה של רכבת ישראל ונמלי הים באשדוד ובחיפה, פלאפון, סלקום, פרי גליל, פיליפ מוריס, טמבור, טסנת, תש"ן, אלטמן, סאפ, קבוצת מוצרי מעברות, ביופט, מדילינק, אנליט, חברת Dayzz ועוד.