4 צפייה בגלריה
שיעור מתמטיקה
שיעור מתמטיקה
המגזר החרדי רשם עלייה של כמעט 2% בשיעור הזכאות
(צילום: אלעד גרשגורן)
שיעור הזכאות לתעודת בגרות בקרב בוגרי כיתות י"ב בשנה שעברה עומד על 69.7% ברחבי הארץ, ירידה קלה לעומת השנה קודמת שהסתיימה עם 69.9%.
מנתונים שפרסם הערב (שני) משרד החינוך עולה כי למרות היציבות בקרב הזכאים לבגרות במגזר היהודי, הזכאות בקרב תלמידים בדואים צנחה מתחת ל-50%, ובקרב התלמידים הערבים בכלל נרשמה ירידה של אחוז בקרב הזכאים.
לפי נתוני המשרד, שיעור הזכאות לבגרות בקרב תלמידות עולה על זה של התלמידים (71.8% לעומת 67.2%), וכי במגזר היהודי נרשמה יציבות מסוימת יחסית לשנה שעברה: 73.1% לעומת 72.7% בשנה הקודמת. בחינוך הממלכתי הזכאות עומדת על 80.8% לעומת 80.2%, בחינוך הממלכתי-דתי על 82.7% לעומת 82.1% ובמגזר החרדי נרשמה עלייה של 1.9% בזכאים לתעודת בגרות - 23.2% מכלל התלמידים.
עם זאת, במגזר הלא יהודי עומד שיעור הזכאות על 62.8% - ירידה של 1.1% מהשנה שעברה. במגזר הבדואי נרשמה ירידה של לא פחות מ-4% בזכאים לבגרות - רק 48.1% מתלמידי י"ב סיימו עם תעודה מלאה. בקרב התלמידים הערבים נרשמה ירידה של כמעט אחוז ל-63.9% זכאים לבגרות ובמגזר הדרוזי שיפרו מעט את הנתונים - 82.5% זכאים לעומת 82.2%.
בקרב בוגרי התיכונים נרשמה עלייה בזכאות לחמש יחידות אנגלית, מ-37.7% ל-39.1%, אך במתמטיקה הנתון נשאר על 15.5%. בקרב לומדי 4 יחידות מתמטיקה נרשמה עלייה קלה מ-17.6% ל-18.5%, ותלמידי 4 יחידות באנגלית חלה ירידה מ-23.2% ל-22.2%.
4 צפייה בגלריה
תלמידי מגמת הפיזיקה
תלמידי מגמת הפיזיקה
בחינת בגרות תחת הנחיות קורונה
(צילום: שוש גרג'י)
מתוך כלל התלמידים 8.8% בוגרי תיכונים זכו לתעודת בגרות מצטיינת (לעומת 8.2% בשנה הקודמת), ו-1% מסך בחינות הבגרות נפסלו בחשד להעתקה (ירידה של 0.1% מהשנה הקודמת).

גלנט: "המשרד מנותק מהשטח"

שר החינוך יואב גלנט האשים את התנהלות המערכת לפני שהתמנה לתפקיד, ואמר כי הנתונים מדאיגים אותו. "מערכת החינוך שרויה בסטגנציה בציונים ובקיבעון בניהול", טען השר. "יש מנהלים מצוינים במערכת החינוך, אך בשנים האחרונות משרד החינוך לא נתן להם סמכויות או משאבים".
לדברי השר, משרד החינוך היה מנותק מהשטח, שקיבל הוראות סותרות והתבקש "למלא כמויות גדולות של דו"חות". גלנט ציין כי בכוונתו להפחית את הרגולציה על מוסדות החינוך כדי שיתאימו את עצמם לצרכיהם של התלמידים, אך עם זאת המשרד יחזק את מעמדם של המורים. עוד הוסיף השר כי "איכות ההון האנושי הוא מנוע הצמיחה של הכלכלה והטכנולוגיה הישראלית. מדינת ישראל חייבת להבטיח שרוב מכריע מתלמידיה יהיה זכאי לתעודת בגרות".