2 צפייה בגלריה
מוחמד בן זייד בנימין נתניהו
מוחמד בן זייד בנימין נתניהו
יורש העצר בן זייד ונתניהו
(צילום: AFP)
הממשלה אישרה בצהריים (שני) פה אחד את הסכם השלום עם איחוד האמירויות הערביות ובחריין, שיובא גם לאישור הכנסת בהמשך היום, וראש הממשלה בנימין נתניהו והשליט בפועל של איחוד האמירויות, מוחמד בן זייד, אישרו ששוחחו בטלפון בסוף השבוע לראשונה מאז החתימה על ההסכמים בבית הלבן - וסיכמו להיפגש בקרוב.
מלשכתו של נתניהו נמסר כי הליך אישור ההסכמים יתחיל כבר השבוע, וכי הוא סבור שההסכם יאושר על ידי הכנסת ללא דיחוי. כמו כן, השניים קראו להמשיך בגיבוש הסכמי שלום במזרח התיכון כדי לתרום ליציבות, לביטחון ולשגשוג של עמי האזור.
2 צפייה בגלריה
שר החוץ של בחריין: עבד אל-לטיף אל-זיאני שר החוץ של איחוד האמירויות: עבדאללה בן זאיד דונלד טראמפ בנימין נתניהו חתימת הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות בבית הלבן
שר החוץ של בחריין: עבד אל-לטיף אל-זיאני שר החוץ של איחוד האמירויות: עבדאללה בן זאיד דונלד טראמפ בנימין נתניהו חתימת הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות בבית הלבן
נתניהו, טראמפ ושרי החוץ של האמירויות ובחריין
(צילום: AFP)
"ראש הממשלה נתניהו אמר שישראל מצפה לקבל את פניה של משלחת איחוד האמירויות הצפויה להגיע לישראל, זה יהיה ביקור גומלין בהמשך לביקור המשלחת הישראלית בחודש אוגוסט באבו דאבי, בראשות היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת", ציינו בלשכה. בשני וברביעי הבא, צפויות לנחות שתי טיסות של חברת "איתיחאד" האמירתית עם משלחות מאבו דאבי.
האמירתים, ובראשם ככל הנראה שרי האוצר והכלכלה, יגיעו לפגישות במשרדי ראש הממשלה והחוץ כדי לקדם 18 הסכמים, בהם 6-5 שנמצאים בשלבי גיבוש מתקדמים מאוד (עידוד השקעות, תעופה, שיתוף פעולה מדעי, ויזות והקמת שגרירויות), שייתכן ויבשילו לחתימה כבר בביקורם בארץ. ככל הנראה, שליחו של טראמפ למזרח התיכון, אבי ברקוביץ', יהיה נציג ארה"ב.
בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו כי הוא הזמין את בן זאיד לביקור בישראל - ואילו יורש העצר הזמין אותו לביקור באבו דאבי. "דיברנו על שיתופי הפעולה שאנחנו מקדמים - בהשקעות, בתיירות, באנרגיה, בטכנולוגיה ובתחומים נוספים", אמר נתניהו. "אנחנו גם נשתף פעולה וכבר אנחנו משתפים פעולה במאבק נגד מגפת הקורונה. זה כבר קורה, זה יקרה בהיקף הרבה יותר גדול. זה מאוד יסייע לנו לצלוח את המגפה".
נתניהו הוסיף כי "ההסכמים הללו מבטאים את השינוי הדרמטי שחוללנו במעמדה של ישראל באזור. מדינות ערב רוצות לעשות איתנו שלום, כי הן רואות איך הפכנו את ישראל למעצמה. הן רואות גם איך אנחנו עומדים מול איראן, לפעמים לבד, מול כל העולם. הן מבינות שאנחנו יכולים לסייע להן בהרבה מאוד תחומים. הם רואים שישראל לא רק שאינה נטל ואינה אויב – היא בעלת ברית חיונית בכל זמן, בייחוד בעת הזאת. אין לי ספק שבקרוב נראה הסכמים עם מדינות ערביות ומוסלמיות נוספות".
שר הביטחון בני גנץ הוסיף בישיבה כי הוא קורא להרחיב את הסכמי כינון היחסים תוך שמירה על ביטחון המדינה. "אני עוסק בנושא ההסכם מול האמירויות והשלכותיו הביטחוניות מול הרשויות האמריקניות המוסמכות", אמר גנץ שהוסיף כי "ההסכם יקודם תוך כדי שמירה על האינטרסים הביטחוניים של ישראל. אסור להרפות מהמאמצים לשלום מול עוד שותפים באזור - זו חובה מוסרית ולאומית".