2 צפייה בגלריה
צפון קוריאה קים ג'ונג און
צפון קוריאה קים ג'ונג און
אסר דיג כדי שהמים לא יהיו נגועים בקורונה. קים ג'ונג און
(צילום: רויטרס)
מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און הורה להוציא להורג לפחות שני בני אדם, הטיל עוצר על הבירה פיונגיאנג ואסר על דיג - במטרה להילחם בהתפשטות נגיף הקורונה ובהשפעותיו הכלכליות. כך על פי מחוקקים מדרום קוריאה, שתודרכו על ידי אנשי קהילת המודיעין במדינה. המחוקקים אמרו כי קים מודאג מאוד מההשפעה הכלכלית שעלולה להיות למגפה.
בנוסף, כך דווח, קים הורה לדיפלומטים להימנע מצעדים שיתגרו בארצות הברית, על רקע חילופי הממשל. "אמרו לנו שישנן הוראות לנקוט זהירות מרבית ובשפה מתונה", אמר אחד המחוקקים. מחוקק אחר, הא טא-קיונג, אמר כי סוכנות הביון של דרום קוריאה (NIS) מסרה שקים מגלה "כעס מוגזם" ונוקט "צעדים לא רציונליים" לנוכח המגפה והשלכותיה הכלכליות.

ארגון הביון גם אמר כי בין אלו שהוצאו להורג חלפן כספים מוכר מפיונגיאנג. קים, על פי הדיווח, האשים אותו בשער החליפין של צפון קוריאה. השני שהוצא להורג הוא בעל תפקיד בכיר, שבאוגוסט התגלה כי הפר את המגבלות שהוטלו על סחורות שמגיעות מחוץ למדינה בזמן המגפה. קים גם אסר דיג בים והפקת מלח מהים, כדי שמי הים לא יהיו נגועים בקורונה. הממשלה גם הנהיגה על פי הדיווח עוצר על עיר הבירה ועל מחוז בצפון המדינה כדי להגביל את התפשטות הנגיף.
AP דיווחה כי הממשלה של קים ניסה ללא הצלחה לפרוץ למידע של לפחות חברת תרופות דרום קוריאנית אחת, שפועלת לפתח חיסון נגד הנגיף. באופן רשמי, צפון קוריאה ממשיכה לטעון כי אין בתחומה אפילו מקרה אחד של קורונה, נתון שנוי במחלוקת בקרב מומחים.
2 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן
ג'ו ביידן
בפיונגיאנג חוששים להתחיל מאפס עם משטר ביידן
(צילום: AFP)
הכלכלה של הדיקטטורה המבודדת הושפעה מאוד מהמגפה, לאחר שנאלצה לסגור בינואר את הגבולות עם סין, שותפת הסחר הגדולה ביותר שלה. שורה של אסונות טבע בקיץ האחרון, בנוסף לסנקציות שארה"ב מובילה בגלל תוכנית הנשק של פיונגיאנג, מערערים עוד יותר את כלכלתה של צפון קוריאה, שממילא הייתה במצב קשה עוד לפני המגפה.
קים שמר עד כה על שתיקה בנוגע לניצחונו של ביידן, אם כי מומחים חלוקים בדעותיהם בשאלה אם קים יחדש את הניסויים בטילים, כפי שעשתה המדינה בעבר בעת ממשלי מעבר בארה"ב, כדי להגדיל את כוח המינוף שלה במשא ומתן. ממשל ביידן יכול גם לאותת על שינוי במדיניות של טראמפ, שהשתתף בשלוש ועידות פסגה עם קים שעסקו במאגר הנשק הגרעיני של המדינה.
במודיעין הדרום קוריאני טוענים שבצפון קוריאה חוששים כי קשרי הידידות עם טראמפ יהפכו לחסרי תועלת, והיא תצטרך להתחיל מאפס בהתמודדות עם ממשל ביידן הנכנס. על פי ההערכה, פיונגיאנג תקיים בינואר מצעד צבאי לקראת הכנס של המפלגה השלטת במדינה, במפגן כוח שהשנה יתקיים במקביל למועד השבעתו של הנשיא החדש בארה"ב.