מאות מיליוני סינים, שלרוב מנצלים את ימי החופשה שלהם לטיולים ביעדים האהובים עליהם בחו"ל, נאלצים השנה לנפוש בארצם, בצל המגבלות שכפתה מגפת הקורונה על נסיעות בעולם.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
סין, שממנה התפשט הנגיף לרחבי תבל, מצליחה כבר חודשים ארוכים לשלוט עליו בהצלחה יתרה, והפעם האחרונה שבה דיווחה על מקרה הדבקה בקורונה בתוך הקהילה הייתה לפני כחודש וחצי, ב-16 באוגוסט. סין היא כעת אחת המדינות הבודדות בעולם שמאפשרת למיליוני תיירים להסתובב בחופשיות בשטחיה, בעוד מדינות רבות ממשיכות למנוע נסיעות שאינן חיוניות כחלק מהמאבק בהתפשטות הנגיף.
7 צפייה בגלריה
תיירים בכיכר טיין-אן-מן ב בייג'ינג  סין
תיירים בכיכר טיין-אן-מן ב בייג'ינג  סין
המוני תיירים בחומה הגדולה של סין. בגלל הצפיפות הם מעדיפים את חו"ל
(צילום: EPA)
על רקע המאבק המוצלח הזה בנגיף, היום (ה') החלה בסין חופשת "השבוע המוזהב" המציינת את חגיגות אמצע הסתיו. חגיגות אלו נמשכות שבוע ימים, אך הפעם התארכה החופשה ביום אחד כיוון שהיא חלה במקביל ל"יום הלאומי" שבו מצוינת הקמתה של הרפובליקה העממית של סין הקומוניסטית, ב-1 באוקטובר 1949.
לפי Ctrip, סוכנות הנסיעות המקוונת הגדולה ביותר בסין, 600 מיליון מתושבי המדינה צפויים במהלך השבוע הקרוב לטייל ביעדי תיירות סיניים. זוהי אמנם ירידה של 25% לעומת השנה עברה, אך תיירות פנים בהיקף שכזה עדיין מצריכה מאמץ עצום מצד תשתיות התעבורה של המדינה, כאשר נמלי התעופה בסין מלאים בנוסעים וחברת הרכבות הלאומית מתכוונת לתגבר את שירותיה עם 1,000 רכבות נוספות בכל יום.
ז'או קרוי, שעובד כמעצב למחייתו, יוצא בדרך כלל לכמה חופשות בחו"ל בשנה אחת. בשנה שעברה ביקר במלזיה וביפן. השנה תכנן לבקר באיסטנבול ובאי ג'ג'ו שבדרום קוריאה, אך בצל המגבלות בעולם וההנחות שעליהן הכריזו הרשויות המקומיות כדי למשוך תיירי פנים, החליט לנפוש בתוך סין. הוא יבקר בין היתר בעיר צ'נגדו, המוכרת בדובי הפנדה שגדלים בה, וגווילין היפהפה שבה גבעות קרסט מאבן גיר.
7 צפייה בגלריה
תיירים ב מקד השמים ב בייג'ינג סין
תיירים ב מקד השמים ב בייג'ינג סין
תיירים ב"מקדש השמיים" בבייג'ינג
(צילום: AP)
"כדי לטוס לחו"ל, תצטרך להיות בבידוד שבועיים עם ההגעה, ואז בחזור תצטרך להיות בבידוד שבועיים נוספים. חודש שלם נעלם בלי שעשית כלום", מסביר ז'או את החלטתו. "אם לדבר בכנות, זה אותו דבר אם אני מטייל בחו"ל או בתוך סין: אני עושה את זה כדי להירגע".
קאו קה, חוקר במוסד מדעי בשנגחאי, בדרך כלל מנצל את ימי החופשה הללו כדי להירגע בחופי פוקט בתאילנד. השנה ינפוש בחופי פוג'יין בדרום סין, והוא מקווה לצלם כמה תמונות טובות. "אני בדרך מעדיף לטייל בחו"ל, בגלל שיש יותר מדי תיירים בסין, ומחירי ההארחה והמזון מאוד גבוהים", אומר קאו.
לחשש שמביע קאו מהעומסים הרבים הצפויים למטיילים בסין שותפים רבים במדינה, אך לא נראה שיש להם ברירה. גם ניו הונגלין, תושב שנגחאי, אומר שהוא ומשפחתו מעדיפים בדרך כלל לנפוש בחו"ל, אך נאלצו השנה "להישאר פה". הם לנים במלון באתר הנופש עמוס המבקרים של דיסנילנד בשנגחאי, וכבר מתלוננים: "הבת שלי חיכתה בתור למתקן כמעט שלוש שעות".
7 צפייה בגלריה
תיירים סינים ב העיר האסורה ב בייג'ינג סין
תיירים סינים ב העיר האסורה ב בייג'ינג סין
תופסים תמונה משפחתית בעיר האסורה בבירת סין
(צילום: AFP)
7 צפייה בגלריה
תיירים בכיכר טיין-אן-מן ב בייג'ינג  סין
תיירים בכיכר טיין-אן-מן ב בייג'ינג  סין
חוגגים את "היום הלאומי" בכיכר טיאננמן
(צילום: AP)
גם בווהאן, העיר שבה התפרץ לראשונה נגיף הקורונה בדצמבר אשתקד, עסקי תיירות הפנים חזרו לשגרה. לפי סוכנות הנסיעות Ctrip, אחד היעדים הפופולריים בעיר הוא המקדש הטאואיסטי "מגדל העגור הצהוב". לצד שיקום ענף התיירות של סין, גם ענף הקמעונאות שלה חזר לשגרה מלאה, ובחודש אוגוסט רשם לראשונה צמיחה מאז פרוץ המגפה.