הרב שי אוחיון, בן 39, נרצח אתמול (יום רביעי) בפיגוע דקירה בעיר מגוריו פתח תקווה. אחותו, חגית יודקוביץ', אמרה לכלי התקשורת כי "שי היה הדבר הטהור ביותר, שפגש שלא באשמתו את הדבר הרע ביותר שיכול להיות. והתוצאה של זה היא טרגית - לנו, לילדים שלו, לאלמנה שלו ולכל עם ישראל". מעצרו של החשוד בפיגוע הוארך בבימ"ש השלום בפ"ת בחמישה ימים.
לדבריה של יודקביץ', "הפסדנו אדם שהוא משכמו ומעלה. הוא היה עילוי, אבל רק מי שהכיר אותו מקרוב ידע את זה, כי הוא היה צנוע בצורה שאי אפשר לתאר".
5 צפייה בגלריה
חגית יודקוביץ'
חגית יודקוביץ'
"מספיק משפחות עוברות את הסבל הזה". חגית יודקוביץ'
(צילום: עידו ארז)
5 צפייה בגלריה
אילן רוסו
אילן רוסו
"גידל דורות של ילדים שלומדים בכוללים". אילן רוסו
(צילום: עידו ארז)
על כך שאוחיון נרצח בדרכו הביתה אמרה: "הממשלה שלנו צריכה להתעשת על עצמה. לא יכול להיות שאין ביטחון לעם ישראל. באמצע היום, במרכז הארץ, אדם יורד מהאוטובוס ונדקר למוות".
"הדברים האלה קורים, כולנו יודעים בדיוק למה", הוסיפה. "אין ענישה, אין אכיפה. אנחנו יודעים שמי שמרחם על האכזרים, סופו שיתאכזר לרחמנים. המדינה שלנו, במקום לדאוג לביטחון התושבים שלה, כנראה דואגת לדברים אחרים. הגיע הזמן שייקחו את זה ברצינות, כדי שלא יהיו עוד משפחות שיעברו את מה שאנחנו עוברים. מספיק משפחות עוברות את הסבל הזה".
חברו של אוחיון, אילן רוסו, סיפר כי "אני גר במושב שער אפרים. אנחנו מהקהילה התורנית של בית הכנסת שהרב לימד במשך 12 שנה. הוא הנהיג אותנו וגידל דורות של ילדים שלומדים בכוללים. הסכין שפילח את ליבו אתמול היה מספיק ארוך לדקור את כל החברים שלו, הקהילה והמעריצים".
5 צפייה בגלריה
הרב שי אוחיון
הרב שי אוחיון
הותיר ארבעה ילדים ואישה. הרב שי אוחיון
(באדיבות המשפחה )
5 צפייה בגלריה
לוחמי צה"ל פושטים על בית המחבל מהפיגוע בפ"ת
לוחמי צה"ל פושטים על בית המחבל מהפיגוע בפ"ת
לוחמי צה"ל פושטים על בית המחבל
(צילום: דובר צה"ל)
5 צפייה בגלריה
לוויית הרב שי אוחיון
לוויית הרב שי אוחיון
הלוויתו של אוחיון, אתמול
(צילום: AP)
עופר כרז, חמיו של הרב, סיפר אתמול: "הוא היה חתן מצוין, אבא טוב לילדים ובעל טוב לאשתו. הוא היה כמו הבן שלי, העביר שיעורי תורה. ראיתי בטלפון את הדיווחים על האירוע, שמעתי שהפצוע דתי וקפצתי. הרגשתי שזה הוא. התקשרתי אליו והוא לא ענה. התקשרתי לבת שלי והיא אמרה שהוא דיבר עם אחד הילדים ומאז לא עונה.
"ניסיתי שוב להתקשר אליו והטלפון כבר היה לא זמין. דרך חבר שלו ידענו שזה הוא. הבת שלי לא מעכלת, קשה לי לחשוב עליו בלשון עבר. כל יום יש דקירה, לפני כמה ימים היה אירוע דקירה בראש העין. צריך לטפל בזה".

יוסף דוד, חבר קרוב של הנרצח, נסע יחד עמו באוטובוס מהכולל בכפר סבא שבו הם לומדים אל צומת סגולה - שם התרחש פיגוע הדקירה. "הוא למד וגם עבד ופרנס את משפחתו בכבוד", סיפר אתמול. "היו לו כרטיסים לאומן והוא חיכה לראות אם ניתן יהיה לטוס לשם. הוא היה צדיק, איש מדהים".
דוד הוסיף: "הקדוש ברוך הוא לקח אדם קדוש, הוא נהרג על קידוש השם. קשה לי לעכל. זו אבידה קשה. המשפחה שלו לא מעכלת".
הרב אוחיון הותיר אחריו את אשתו סיוון ואת ילדיהם טוהר (13), הלל (11), שילה (9) ומלאכי (4). צו איסור פרסום הוצא על פרטי חקירת הפיגוע עד 24 בספטמבר. החשוד ברצח הוא חליל דויכאת, בן 46 מאזור שכם ואב לשישה. ככל הידוע לכוחות הביטחון, דויכאת לא משתייך לארגון טרור, הוא בעל אישור תעסוקה בישראל וללא עבר ביטחוני. מבדיקה ראשונית עלה כי לדויכאת הפרעות נפשיות, והוא טופל באחרונה על -די גורמי בריאות ורווחה ברשות הפלסטינית.
המחבל נתפס בתום מרדף שביצע אזרח שרץ אחריו עם אלה. לפי עדי ראייה, האזרח צעק "מחבל, מחבל" ולבסוף לכד אותו. שוטרים עצרו את המחבל, והוא הועבר בהמשך לחקירת שב"כ.