כ-570 דונמים של שדה חיטה, סמוך ליישוב גיתית שבגבול בקעת הירדן והשומרון, הפכו בימים האחרונים למוקד אלימות של ממש. מדובר בשטח חקלאי שיושב על אדמות מדינה ונמצא בגבולות היישוב גיתית.
3 צפייה בגלריה
הפלסטינים שהותקפו
הפלסטינים שהותקפו
הפלסטינים שהותקפו
(צילום: יש דין )
3 צפייה בגלריה
שטח המחלוקת
שטח המחלוקת
שטח המחלוקת
(צילום: אלישע בן קימון)

במשך שנים השטח לא היה בטיפול, אך לפני שלושה ימים הגיעו טרקטורים של מועצת בקעת הירדן לחרוש את השטח, במטרה להכינו לזריעת חיטה, לקראת ימי הגשם הקרבים. אלא שבעוד הטרקטור עובד בשטח התקבצו במקום עשרות פלסטינים מהכפר עקרבא הסמוך, שטענו כי הם הבעלים של הקרקע, והחלו להשליך אבנים על הטרקטור. גם ראש המועצה האזורית בקעת הירדן, דוד אלחייני, שהגיע למקום, הותקף על ידי אחד הפלסטינים.
כוחות משטרה וצבא רבים שהוקפצו למקום עצרו את החשוד שתקף את ראש המועצה והרגיעו את השטח. אתמול (ד') כאשר טרקטור של המועצה הגיע שוב לחרוש במקום הוא נתקל פעם נוספת בהמון פלסטיני שניסה לבלום אותו. תוך כדי העימות הותקפו באכזריות שני חקלאים פלסטינים, ככל הנראה באלות ובאבנים. התוקפים נמלטו מהמקום במכונית לכיוון השומרון.
3 צפייה בגלריה
שטח המחלוקת
שטח המחלוקת
"ניסינו ללבן את הדברים ברוח טובה ושמענו צעקות"
(צילום: אלישע בן קימון)
"בזמן שדיברנו עם הפלסטינים בניסיון ללבן את הדברים ברוח טובה שמענו צעקות", שיחזרה הדס צור גוזלן, קצינת הביטחון של בקעת הירדן. "ראינו שני פלסטינים פצועים והענקנו להם טיפול רפואי".
המשטרה והשב"כ פתחו בחקירת התקיפה. אלחייני אמר: "אני מגנה בתוקף כל אלימות. המעשה אינו תואם את ערכי היהדות, האדם ואת הערכים שעליהם מושתתת ההתיישבות בבקעת הירדן. מבצעיו פוגעים במאבק הצודק שלנו לחרוש את אדמתנו כפי שעשינו בעבר וכפי שנעשה גם בעתיד".
לאחר התקרית החמורה הגיעו למקום מאות פלסטינים מהכפר עקרבא. כוחות רבים של צה"ל והמשטרה יצרו חיץ אנושי בין הפלסטינים לבין היהודים וניסו להרגיע את הרוחות. במקביל, נציגי הכפר הציגו לנציג המנהל האזרחי מסמכים שלטענתם מעידים על בעלותם על הקרקע. גורמים במנהל האזרחי הסבירו שמדובר באדמות חקלאיות הנמצאות בתוך התב"ע של היישוב גיתית, אך הבהירו שהמסמכים שהציגו הפלסטינים ייבחנו במטרה לבדוק האם יש צדק בטענותיהם.