מנהל תלמוד התורה שבו נפל היום (שני) נער בן 13 אל מותו, נחקר בחשד לגרימת מוות ברשלנות, כך נמסר מהמשטרה. הנער, תלמיד הישיבה בבית שמש, נפל באזור הסמוך לתלמוד תורה במתחם קרוואנים, ובו גדרות ומדרגות מאולתרות. הנער נפל מגובה של חמישה מטרים ונפגע בראשו, לאחר שעמד על חומה ונשען על גדר רופפת.
אחרי האסון סיפר תושב השכונה נתן ברוורמן כי "הילדים משחקים כאן כל הזמן. פניתי לפני כשנה לעירייה כמה וכמה פעמים, ודיווחתי על כך שבהמשך הרחוב ישנה גדר ישנה ורעועה. יש פה רשלנות של העירייה". מנגד, מסרו בעירייה כי "המבנה הוא של עמותת 'טהרת הקודש'. הם אינם מוכרים ולא רשומים, אף אחד לא פנה לעירייה בשום שלב להתריע על אף מחדל".
מוקדם יותר אמר דובר העירייה רועי לחמנוביץ כי "האירוע נמצא בחקירת משטרה ובבדיקת העירייה. העירייה הפעילה נוהל חירום מקיף, ומחלקת רווחה והשירות הפסיכולוגי מלווים את המשפחה". במקביל חסמה העירייה את הגישה למבנה, וצו סגירה יוצא למקום. זאת בזמן שבירושלים מפגינים כמה מבני העדה החרדית, במחאה על הוראת פרקליט המחוז לנתח את הגופה.
הנער חגג בר מצווה רק לפני שבוע וחצי, ואמו קמה משבעה לפני חודש אחרי שאמה נפטרה. צוות מד"א שהוזעק למקום ביצע בו פעולות החייאה ופינה אותו במצב אנוש לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים – שם נקבע מותו. האסון אירע ברחוב בן איש חי בעיר, ומאיר פרל, חובש ב"איחוד הצלה" שהגיע לזירה, סיפר כי "לדברי עורבי אורח, גדר קרסה ובעקבות כך הוא נפל מגובה של כחמישה מטרים. ביצעתי בו פעולות החייאה עד שהחליפו אותי חובשים נוספים".
2 צפייה בגלריה
זירת התאונה
זירת התאונה
זירת התאונה
(צילום: משה מזרחי)

2 צפייה בגלריה
האזור בו אירעה הנפילה בבית שמש
האזור בו אירעה הנפילה בבית שמש
האזור בו אירעה הנפילה בבית שמש
חובש רופאת חירום במד"א, פנחס קרויזר, סיפר כי "כשהגענו למקום הובילו אותנו אל הנער ששכב מחוסר הכרה. סיפרו לנו שהוא נפל מגובה רב. ביצענו בו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא דופק וללא נשימה ומיד התחלנו לבצע בו פעולות החייאה מתקדמות שכללו עיסויים והנשמות. העלינו אותו לניידת הטיפול הנמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך המשך ביצוע פעולות החייאה".