יו"ר ימינה סיים בצהריים, זמן קצר לפני כניסת השבת, את סדרת הפגישות שערך היום עם יאיר לפיד וראשי המפלגות שמתנגדות לנתניהו: כחול לבן, תקווה חדשה, ישראל ביתנו, העבודה ומרצ. בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו כתב בנט כי הוא "מוכן ללכת רחוק ולשלם מחיר פוליטי אישי בבייס - ובלבד שתקום ממשלה. אינני יודע אם אצליח, אבל אני יכול להבטיח לכם שאנסה לתקן בכל כוחי".
4 צפייה בגלריה
נפתלי בנט בכניסה לפגישה עם מירב מיכאלי
נפתלי בנט בכניסה לפגישה עם מירב מיכאלי
נפתלי בנט בכניסה לפגישה עם מרב מיכאלי
(צילום: מוטי קמחי)
בנט, שמיועד להיות ראש הממשלה ברוטציה עם יאיר לפיד, ציין כי "זה לא נעים לעמוד במרכז מתקפה מאורגנת. לקחתי על עצמי תפקיד קשה מאוד של מי שינסה - ולא בטוח שיצליח - לעצור את הסחרור הפוליטי שישראל נקלעה אליו אחרי ארבע מערכות בחירות בלי הכרעה, ולהקים ממשלה שתחזיר את המדינה למסלול ותעבוד עבור האזרחים". הוא הדגיש פעם נוספת כי זאת לא הייתה האפשרות המעודפת עליו, ואמר: "הלכתי בכל הכוח עם נתניהו מהרגע שקיבל את המנדט. נתניהו נכשל, הוא לא הצליח לשכנע את סמוטריץ להכנס, והשאר ידוע. אנחנו עומדים בפני שתי אופציות: בחירות חמישיות או ניסיון כן להקים ממשלה רחבה. אני מדגיש שמדובר בניסיון".
4 צפייה בגלריה
בני גנץ יוצא מפגישה אצל יאיר לפיד
בני גנץ יוצא מפגישה אצל יאיר לפיד
גנץ לאחר הפגישה עם לפיד ובנט
(צילום: מוטי קמחי)
יו"ר ימינה תיאר את האווירה בפגישות, שרובן נערכו בביתו של לפיד בתל אביב, כטובה, אך אמר שהפערים לא פשוטים לגישור. "העקרון המארגן של הממשלה יהיה פשוט: רצון טוב, והבנה שלא את כל הסוגיות שבמחלוקת בין ימין לשמאל כבר יותר מ-70 שנה חייבים לפתור עכשיו. אפשר להסכים שלא להסכים. אבל - יש עקרונות ליבה שאני לא מוכן לוותר עליהם וקווים אדומים שלא אעבור".

המגעים לממשלה חדשה - כתבות נוספות

עוד הוסיף כי "אלה לא ימים קלים, אני יודע מאין באתי ולאן אני הולך, ואני נחוש למצות את הניסיון הזה עד סופו. זה לא פשוט כשאנשים שהלכת איתם כברת דרך ושגידלת אותם פוליטית משתמשים נגדך במילים קשות שאני אפילו לא רוצה לחזור עליהן. אני קורא לחבריי בימין: אפשר לא להסכים, אבל סוג השיח המתלהם הזה הוא בדיוק הסיבה שהציבור לא נותן לנו רוב פעם אחרי פעם. הציבור מאס בסגנון הזה, בהשתלחות האישית, בסימון הבוגדים ובהיאחזות בשלטון בכל מחיר. ימין, שמאל, מרכז, ספרדים, אשכנזים, חילונים, דתיים - אחים אנחנו. אנחנו בנקודה שבה עלינו לבחור - להמשיך להכות אחד בשני עד שהמדינה תשבר, או להתחיל לתקן".
אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו תקף את ימינה, גם יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' פרסם מתקפה חריפה על בנט - וכינה את המגעים עם לפיד כ"בגידה הגדולה". סמוטריץ' כינה את בנט ואנשיו "חבורת אופורטוניסטים שמפרה את כל הבטחות הבחירות ברגל גסה ועוטפת את זה במתק שפתיים שקרי ‏של אחדות ופיוס".
4 צפייה בגלריה
אביגדור ליברמן יוצא מפגישתו עם יאיר לפיד
אביגדור ליברמן יוצא מפגישתו עם יאיר לפיד
גם אביגדור ליברמן יוצא מרמת אביב
(צילום: מוטי קמחי)
4 צפייה בגלריה
ניצן הורוביץ מגיע לפגישה אצל יאיר לפיד
ניצן הורוביץ מגיע לפגישה אצל יאיר לפיד
ניצן הורוביץ מגיע לפגישה אצל יאיר לפיד
(צילום: מוטי קמחי)
גם שר הפנים אריה דרעי התייחס למגעים שעשויים בסופו של דבר לשלוח את מפלגתו לאופוזיציה אחרי שנים ארוכות בשלטון, וכתב בטוויטר: "נפתלי, אל תתן להפוך את מדינת ת״א הליברלית לבעלת הבית של הממשלה עם ברית הזוגיות ונישואים אזרחיים. לא משנה איזה ניסוחים מעורפלים תמצאו, בממשלת השמאל כל הערכים החשובים של יהדות, משפחה ושמרנות ירמסו והמדינה תשנה את פניה. עדיין לא מאוחר להתעשת ולתת סיכוי אחרון לממשלת ימין מסורתית".
ח"כ מתן כהנא, היחיד בימינה שטרם התבטא בנושא ממשלת האחדות, פרסם הבוקר הודעת תמיכה בבנט וברעיון והצטרף בכך לח"כ אביר קארה, עידית סילמן וניר אורבך. "רצינו ממשלת ימין", כתב כהנא, "ראיתי את נפתלי בחודש האחרון עושה כל מאמץ כדי שזה יקרה. לחלק מהמאמצים האלה הייתי שותף בעצמי. לצערי, כנראה שלנתניהו זה היה פחות דחוף. הוא בעיקר עסק בלגרור את ישראל לבחירות חמישיות".
ח"כ עמיחי שיקלי נותר היחיד במפלגה שהצהיר כי יתנגד לממשלה כזו. "חשוב לי לומר שאני מעריך את בנט ואת איילת שקד ויודע כי הם פועלים מתוך תחושת שליחות עמוקה כמו גם יתר חבריי בימינה", כתב שיקלי לפני כניסת השבת. "בימים האחרונים נחצו קווים אדומים בהתקפות האישיות עליהם כמו גם עליי ועל משפחתי. יש אי הסכמות, יש מחלוקות זה בסדר אבל אני מציע לכולם להירגע".