2 צפייה בגלריה
יפה בן דויד ויעל אביטל
יפה בן דויד ויעל אביטל
עיכוב בבחירות בעקבות פארסה לילית. יעל אביטל ויפה בן דויד
(צילום: הדר יואביאן, שמעון כהן)
תוצאות הבחירות לראשות הסתדרות המורים שהתקיימו אתמול (ג'), מתעכבות בשל פארסה לילית שהתרחשה במסגרת העברת הקלפיות של אזור ירושלים אל מטה הספירה המרכזי ביהוד. בשל האירוע, לקחה המשטרה לידיה את הקלפיות ושחררה אותן רק בשעות אחר הצהריים להמשך הספירה.
יעל אביטל, יו"ר סיעת נח"ל שהתמודדה מול סיעת אמ"י שבראשה עומדת מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד, טענה שיש חשד לזיוף תוצאות הבחירות.
אביטל סיפרה שהיא ומורים נוספים החליטו ללוות את הרכב שמשנע את הקלפיות מאזור ירושלים למטה הספירה המרכזי ביהוד כלקח מהבחירות ב-2017, במטרה למנוע חשש לזיופים. "הודענו לרכב המשנע שאנחנו מלווים אותו. לפתע הוא פנה לרחוב ללא מוצא בפסגות בבנימין וביצע פניית פרסה מהירה, בעוד רכב שעקב אחרינו חסם אותנו. היינו בהלם, אבל הצלחנו לעצור את הרכב והזעקנו משטרה".
2 צפייה בגלריה
תקרית הקלפי בבחירות להסתדרות המורים
תקרית הקלפי בבחירות להסתדרות המורים
הרכב החוסם מול הרכב העוקב. "שקים היו פתוחים"
(צילום: דוברות סיעת נח"ל)
המורים שנמנים על סיעת נח"ל טענו שהרכב אמור היה לנסוע ישירות ליהוד, אולם טען לפתע שיש לו עוד נקודת איסוף – ועל כן הגיע ליישוב בבנימין. בעקבות התלונה למשטרה הגיעו למקום אנשי צבא ואנשי הביטחון של היישוב. "אפילו בסרטים לא רואים התנהלות כזו", אמרה אביטל. "יש לנו חשד שנעשה ניסיון לזייף. כשהגיעה המשטרה ראינו שחלק משקי הקלפי פתוחים".
אביטל אמרה שבניסיון למנוע כל אפשרות לזיופים, ביקשה סיעתה מבעוד מועד לקיים בחירות באופן ממוחשב או לספור את הפתקים בקלפיות עצמן ולהימנע משינוען. עם זאת, היא ציינה כי הבקשות נדחו.
סיעת נח"ל, שבראשה עומדת אביטל, מסרה כי "הסיעה רואה בחומרה רבה את מעשי הזיוף לכאורה שהתבצעו אתמול בכל הארץ באופן שאינו מבייש ארגון פשע, אשר לא בוחל בכל אמצעי כולל אלימות בכדי להשיג את מטרותיו. יו"ר הסיעה שהותקפה יחד עם חבריה ע"י נציגי החברה המנהלת את הבחירות הגישה תלונה על חשד לזיוף בחירות, הטרדה ואיום, חסימה ותקיפה חמורה".
מוועדת הבחירות של הסתדרות המורים נמסר: "הבחירות בהסתדרות המורים ממשיכות להתנהל כסדרן ועל הצד הטוב ביותר, תוך שמירה והקפדה על שקיפות וטוהר הבחירות. המשטרה שחררה את הקלפיות שעוכבו בירושלים וספירת הקולות ממשיכה גם בשעות אלו. חברי הוועדה פועלים במרץ על מנת לפרסם את תוצאות האמת בהקדם".
עורך דינו של הנהג, אייל אלון, מסר כי "כעורך הדין של האדם שנחשף לסרטון שפורסם אצלכם אני מזועזע כיצד סרטון זה פורסם באתר בלי לבקש תגובה מהמצולם בלי לברר לאשורן את העובדות. אציין כי מדובר בלשון הרע ובפגיעה חמורה ביותר במרשי. שמצולם שהגברת המצלמת מכנה אותו בשמות גנאי. מדובר בחוקר פרטי מקצועי שנשכר לצורך אבטחת רכב שהוביל קלפיות הבחירות. אין לו שום קשר למי מהמעורבים ובסה"כ ביצע את עבדתו. כאשר הרכב שהוביל את הקלפיות נקלע לדרך ללא מוצא, הוא ניסה להסתובב ומי שחסם את דרכו זה הגברות הנכבדות.
עו"ד אייל לבנוןעו"ד אייל לבנון
"מי שסיכן את חייו בנתיב תחבורה זה הגבירות הנכבדות. מרשי נחקר במשטרה, שלצורך העניין ערכה גם עימותים וזימנה את ראש ועדת הבחירות השופט שמעוני. לאחר שהבינה כי מרשי הוא למעשה הקורבן כאן. לא דבק רבב במעשיו של מרשי כאמור ביצע את העבןדה לשמה נשכר. ניכר כי נעשה שימוש לא ראוי ונסתפק בכך במשטרה ככלי ניגוח פוליטי על חשבון מרשי שנקלע על לא לאירוע על לא עוול בכפו. פרסום הסרטון גרם לו נזק בלתי הפיך לעבדתו ולשמו הטוב".