יושב ראש מפלגת "הציונות הדתית" בצלאל סמוטריץ' אמר בצהריים (שני) בישיבת סיעתו בכנסת, כי "הערבים הם אזרחי ישראל, בינתיים לפחות".
סמוטריץ' אמר את הדברים בשלב שאלות העיתונאים בישיבת סיעתו בכנסת. הוא נשאל שוב על סירובו להיות חבר בממשלה שתוקם בזכות הימנעות של ח"כים ערבים בהצבעת האמון, והתבקש להבהיר מדוע הדבר שונה משיתוף פעולה איתם בהצעות חוק.
בתשובה אמר סמוטריץ': "להקים ממשלה שתתבסס עליהם זה אומר שאנחנו תלויים בהם, הם מנהלים אותנו. אני לא תלוי בהם. מדינת ישראל לא תלויה בהם. זה שיתוף פעולה. כשהיה פעם חוק המואזין, אז המפלגות החרדיות עשו איזו עסקה - הם יפסיקו את חוק המואזין ובתמורה הם ייצאו מההצבעה בחוק הגיוס וכו'. הערבים הם אזרחי ישראל, בינתיים לפחות, יש להם נציגים, חברי כנסת, בינתיים לפחות. בעיניי אגב נציגים שהם חברי כנסת תומכי טרור לא אמורים להיות פה".
4 צפייה בגלריה
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ' בישיבת סיעתו בכנסת
(צילום: אלכס קולומויסקי )
4 צפייה בגלריה
מנסור עבאס במליאת הכנסת
מנסור עבאס במליאת הכנסת
"תומכי טרור לא אמורים להיות פה". מנסור עבאס במליאת הכנסת
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
בדבריו בישיבת הסיעה סמוטריץ' גם נסוג מדברים שכתב בטוויטר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו במוצאי שבת, ולפיהם "יכול להיות שבאמת הגיע הזמן להחליף אותו". זאת לאחר ההודעה של נתניהו שקראה להרגעת הרוחות מכל הצדדים בירושלים.
היום נשמע סמוטריץ' אחרת ואמר: "אני לא קורא לנתניהו, שקיבל 30 מנדטים, לפנות את מקומו. אני קורא לכולם להיכנס למשא ומתן. אנחנו נאבקים למען המשך עמידתו של נתניהו מתוקף היותו מנהיג הימין, ונתניהו צריך להוכיח את עצמו כמנהיג. ההודעה שלו הייתה איומה. אני חושב שראש הממשלה מבין את הטעות בלהתבלבל בין אויב לחבר".
בפתח דבריו קרא סמוטריץ' לאסור על קיום הבחירות לפרלמנט הפלסטיני במזרח ירושלים. הוא קרא לנקוט "אפס סובלנות" מול ההתפרעויות של ערבים בירושלים, והגדיר את מעשיהם "גילויי אנטישמיות".

4 צפייה בגלריה
סיור של סיעת הציונות הדתית בישיבת בית אורות
סיור של סיעת הציונות הדתית בישיבת בית אורות
סמוטריץ' בסיור במזרח ירושלים
(צילום: עמית שאבי)
4 צפייה בגלריה
סיור של סיעת הציונות הדתית בישיבת בית אורות
סיור של סיעת הציונות הדתית בישיבת בית אורות
בן גביר במזרח ירושלים. "השוטרים מפחדים"
(צילום: עמית שאבי)
בצהריים סייר סמוטריץ' עם חברי סיעתו איתמר בן גביר ואופיר סופר בשכונת בית אורות במזרח ירושלים, הסמוכה לקמפוס הר הצופים והשכונות הערביות ואדי ג'וז וא-טור, כדי "לחזק את התושבים היהודים שסובלים לאחרונה מתוקפנות ערבית", כלשונם. במהלך הסיור הגיעו הח"כים לצומת סמוך לשכונת א-טור, שם הושלכה לעבריהם אבן.
בן גביר אמר: "מעולם לא ראיתי מראות כאלה כמו שראיתי פה. נער עומד פה ליד עם מקלע לזריקת אבנים והשוטרים שרואים אותו לא עושים כלום, פשוט מפחדים. איבדנו את הריבונות. השר אוחנה וראש הממשלה חייבים להבין שזו מלחמת קיום. אנחנו עכשיו לא מאבדים רק את הנגב או הגליל, אלא גם את ירושלים".